Skumma symptom? Sjuk hund?

igbest

Trådstartare
Vi har en 3-årig kastrerad dvärgschnauzertik som under en period har haft skumma symptom. Hon är under utredning nu men än så länge har veterinärerna inte kommit på varför hon gör som hon gör..
Hon springer och hukar/sätter sig ner mest hela tiden både på promenader och hemma. Hon ser ut som att hon har bajsat på sig när hon går.
Hon har lite problem med en tå på en baktass men vi vet inte om symptomet kommer av det. Hon blev även biten av en schäfer i samma ben när hon var typ 1 år.
Hon har varit hos fysio som tycker att hon känns fin i kroppen förutom tån. Ska till fysion på måndag igen. Hos veterinär är det tagit blodprover, analsäckarna är kollade, det är tagit urinprov och ultraljud på urinvägarna + njurarna men ultraljudet ska göras om på torsdag då maskinen inte var helt okej. Hon kunde ev se lite kristaller i ena njuren om jag förstod rätt. Men där är jag inte helt säker på att jag fattade rätt.
Någon som har något tips på vad mer som kan göras. Är det tån som ändå spökar eller kan det vara något annat?

Kanske värt att besöka en fysioterapeut?
Vår fysio har hittat, förklarat och fixat saker veterinärer missat.

Hukar sig ? som en ostbåge ? Låter som magont i så fall :confused:
Jo, det här jag också tänkt på men det här inte varit uppe eftersom hon äter bra och bajsar bra... Men jag ska fråga mer om det idag när vi ska ultraljuda henne. Ska fråga om smärtstillande för å se om hon slutar med beteendet också.

Jo, det här jag också tänkt på men det här inte varit uppe eftersom hon äter bra och bajsar bra... Men jag ska fråga mer om det idag när vi ska ultraljuda henne. Ska fråga om smärtstillande för å se om hon slutar med beteendet också.
Varför jag frågar är då jag har en hund som inte tål potatis. Får hon i sig det så blir hon som en ostbåge och får väldigt ont i flera timmar. Dock aldrig dålig i magen pga det, utan bara ont

Var hos veterinär igår. Ultraljud gjordes på urinvägar, blåsa och njurar och det såg fint ut. Ultima ska äta smärtstillande i 2 veckor och gå hos fysio och sen blir det nog röntgen av ryggen. Veterinären hittade en lite öm punkt till höger om svansen men det var inte mycket.

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 348
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Är i en blandning av hopp och förtvivlan just nu. För att försöka göra en lång historia kort blev min gosse sjuk i mitten av december...
2
Svar
33
· Visningar
7 968
Senast: Hund!
·
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
3 365
Senast: TantAgda
·
Hundhälsa Ska försöka göra en lång historia kort. Från det att vi hämtade vår 8 veckors valp så har hon haft ständiga problem med kisseriet. Hon...
Svar
7
· Visningar
2 983
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Utreda för allergi eller inte