Skumma Santa Cruz bomvidder

Raceface

Trådstartare
Jag har en Santa cruz Arthur deluxe som ligger jättebra på min häst (xxvid).
Då jag letar efter en ny hoppsadel fick jag rekommendationen av en försäljare att köpa en Santa cruz Scintilla som ska vara snarlik i bommen som Arthur sadeln. Beställde då en xxvid men sadeln jag fick är minst 3 storlekar för smal!! Den är märkt xxvid men är inte i närheten av lika vid som min xxvida Arthur deluxe sadel :(
Tror ni det kan vara en felmärkning på Scintillan eller skiljer sig bomstorlekarna så mycket mellan Santa cruz hopp- och dressyrsadlar?

Sv: Skumma Santa Cruz bomvidder

Ånej säg inte så där ;)

Jag är åxå HELNÖJD med min Arthur de luxe och tänker likadant som dej, att jag nu ska ha en SC hoppsadel...

MEN samtidigt är ju SC lite "korkade" som har beteckningen på sadeln sittandes på sadelstropparna... Räcker ju med att nån satt fel sadelstroppsskydd på fel sadel så får du ju fel bomvidd... Prata med försäljaren om att den är för smal och att de måste skickat fel...

Nu känner jag inte till just Scintilla men det är inte ovanligt att det skiljer mellan de olika modellerna. Ganska mycket tom. Kontakta säljaren så att du får byta till en vidare, då kan du ju också passa på att fråga om det stämmer eller om just denna kan vara felmärkt. Det kan ju faktiskt hända.

xxvid som jag beställde är ju den vidaste bomvidden, så bredare finns inte beställa :-(

Åtminstone tidigare gick det att beställa vidare modeller, men det blir specialbeställning och tar tid förståss. Vissa fanns även på lager hos grossisten.
Annars måste du ju ändå kontakta den du köpt den av, endera om den faktiskt är felmärkt eller för att byta till annan modell/ lämna tillbaka.

Liknande trådar

Utrustning Hej, jag har en häst med väldigt rak rygg, stora bogblad vilket resulterar till sadelläge långt bak samt något takformad. Rider idag i...
Svar
1
· Visningar
2 692
Senast: Långnos
·
Utrustning Ja, jag har använt sökfunktionen till förbannelse så nu lägger jag upp en egen tråd och hoppas på lite samlade tips :). Jag har nyligt...
Svar
12
· Visningar
2 256
Utrustning Hej! Vill ha tips på sadel till en häst som är rätt rejält bred, rak och lite överbyggd. Ser rätt svängd ut på stallgången men blir rak... 2 3
Svar
40
· Visningar
12 783
Senast: HannaZ
·
S
Utrustning Jag har letat runt lite men inte direkt hittat ngt bra svar. Hur är bomvidderna på Santa Cruz? Jag har förstått om dom är lite...
Svar
10
· Visningar
10 266
Senast: __Stilett__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka