Skulle ni ha ridit om ?

L

Liten_men_tuff

Hästen hade ett sår på insidan av knät som blödde och vad mkt svullet och varmt?
 
Sv: Skulle ni ha ridit om ?

Även om hästen inte är halt och svullnade går ner efter promenad?

Vad skulle ni gjort , avvaktat ?!
 
Sv: Skulle ni ha ridit om ?

Inte rida, men jag skulle nog ha promenerat hästen en kortare sträcka, och sedan kylt.
Tvätta av såret är en självklarhet, och om det är stort/djupt och om hästen är halt och har mycket ont kontaktar man vet.
 
Sv: Skulle ni ha ridit om ?

Precis så skulle jag med gjort. Gå eller tömköra. Endast skritt. Sedan kyla ordentligt (20 min).
Vad har hästen gjort?
 
Sv: Skulle ni ha ridit om ?

Självklart inte, man anstränger inte en skadad varelse enkom för egen vinnings skull, vilket ridning i detta fallet skulle vara. Stackars häst

Edit, såg att det inte var ett fall av djurplågeri, men jag håller med övriga talare, inte rida, men kanske en promenad och sårskötsel.
 
Senast ändrad:
Sv: Skulle ni ha ridit om ?

Cronis skrev:
Inte rida, men jag skulle nog ha promenerat hästen en kortare sträcka, och sedan kylt.
Tvätta av såret är en självklarhet, och om det är stort/djupt och om hästen är halt och har mycket ont kontaktar man vet.

Det skulle jag med ha gjort...
 
Sv: Skulle ni ha ridit om ?

Jag säger som alla andra. Finns inte mkt mer att säga...
 
Sv: Skulle ni ha ridit om ?

Tack för svar :) , hästen har antingen rullat eller fått en spark :crazy: .

P.s Jag håller med och har självklart inte ridit på detta
 
Sv: Skulle ni ha ridit om ?

Nej, jag hade spolat kallvatten, tvättat rent och kanske gått en promenad för att se om svullnadenn gick ner/hästen var halt/ohalt.
 

Liknande trådar

Hästvård Någon som har varit med om att hästen får skador/permanenta fel efter själva penicillin chocken är över Inte att det skadat sig...
Svar
0
· Visningar
155
Hästvård Nån som vet nån bra salva att smörja en hästs spenar och området runt då hon kliar sig mycket där? Hon har svullet juver alltid haft och...
Svar
9
· Visningar
990
Senast: jemeni
·
Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 337
Kropp & Själ Jag överbelastade mitt högerknä vid en vandringsresa med mycket klivande upp och ner för branter (bergsmiljöer). Det har aldrig gjort...
Svar
5
· Visningar
464
Senast: Sigma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp