Skubbning av svansen...

Sv: Skubbning av svansen...

Billigast och enklast, tvätta svansen och gärna manen också när du håller på. Ofta är det damm och annat som förorsakar att de börjar klia sig. Även insektsbett kliar, och kan lindras med en tvätt.

Köp Hexocilshampo och tvätta med är mitt tips - såpa är till för golvrengöring.

Funkar inte tvätt bara, finns det en salva som innehåller tjära. Universal-salva, funkar på det mesta. Den funkade på mitt sto nyligen, hon höll på att skrubba bort sin svans. Verkade lindra klådan, eller vad det nu var, som gjorde att hon kliade..

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 552
Senast: Liten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 250
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
686
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 511

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka