Skruvdragare?

MadicDomino

Trådstartare
Sambon och jag har hamnat i en strid här hemma. Jag vill ha en skruvdragare och han påstår att alla budget-skruvdragare är skit. Förr hade vi någon stark mackapär ifrån Makita, men jag känner inte för att lägga mer än ca 500kr på något som inte används mer än 4gånger om året. ;)
Nu jobbar sambon inte längre i hantverkaresektorn längre, så vi har inga verktyg längre...

Jag vill ha något som fixar att borra några hål i trä och gips. Den ska även orka dra några skruvar i en Ikeamöbel eller någon möbel som måste modifieras.
Borra i betong-funktion är vi inte i behov av, för vi har en slagborr i storlek "tung som faaaaan" av något supermärke! (Maskinen är röd, märket kommer jag inte ihåg! :o)

Bör inte en skruvdragare ifrån biltema fixa våra behov? :D
Jag tycker vi ska satsa på en budget och ska vi ge oss på något monsterprojekt i något framtida hus, så köper vi något bättre. Kära bukefalos, hjälp mig! Jag är trött på låna skruvdragare ifrån svärfar. :(

Sv: Skruvdragare?

Jag har en billig från ..Ö&B tror jag?

Den funkar alldeles strålande bra till det jag behöver. Dvs skruva ihop möbler. Skruva i och ur skruvar när jag renoverar och borsta bort rost från cykeln.

Ser ingen anledning alls till att ha en dyr maskin när det inte är några avancerade saker som ska göras.

Skulle det bli behov av mer avancerat användande (föga troligt...) så får jag väl investera i en Makita eller liknande.

Jag har en blommig från jysk som gått varm i tio år... Den klarar de där enkla sakerna utmärkt, och håller över förväntan. Vi har andra kraftigare saker, men det är den blommiga som används mest.

Hade samma diskussion med min sambo nu när vi skulle köpa girsåg till stallrenoveringen :p Jag vann :sneaky: Blev en från J*la för 599:- istället för något "hot-shot" märke för 4500:-:nailbiting:

Man får ju köpa beroende på vad man har för behov och ska ni inte göra något mer avancerat så måste ju de enklare varianterna funka! Har själv haft en billigare från B*ltema som helt och hållet fyllde sin funktion galant!! ((Ända fram tills jag la den ute över natten och "regngudarna" tog hand om den :meh: ))

Nu har jag varit och köpt mig en skruvdragare på Öob! 295 kr. :D
Den känns rätt stabil och lagom tung i handen. Nu ska jag bara ladda batteriet, sen får vi se vad domen blir. ;)

Man får skriva både JULA och BILTEMA.

Det hjälper inte att byta ut bokstäver mot asterisker :banghead:

Jag har två skruvdragare.

En Ryobi, som jag fick med på köpet när jag köpte batteridriven grästrimmer. Stark och bra men tung och klumpig.

Sen har jag en liten Black & Decker, typ denna:
AS600.jpg

Inköpt på Netto för 129:- för ungefär 10 år sedan. Den drivs med 4 AA-batterier och jag bara älskar den :love:
Den används till det mesta inomhus.

Sen har jag en liten Black & Decker, typ denna:
AS600.jpg

Inköpt på Netto för 129:- för ungefär 10 år sedan. Den drivs med 4 AA-batterier och jag bara älskar den :love:
Den används till det mesta inomhus.

Denna har jag gett namnet "my preious" :) Så bra vid IKEAmöblerskruvande.

Ser att du redan köpt en men om den går sönder ( :p ) så kan jag tipsa om att Bosch har en liten, sladdlös som är super för småjobb (jag har skruvat ihop möbler, satt upp gardinstänger, kantskydd (metallister)) med den och den har fungerat super. Jag betalade 399 kr för den på K-rauta. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka