Skrivarproblem

Rimfaxe

Trådstartare
Jag har en HP Deskjet 950C, från år 2000 tror jag. Den fungerade från början bra. Har den installerad på en dator med XP.

Vanligtvis slår jag på skrivaren när jag vill ha ett dokument utskrivet, alltså inte samtidigt när jag startar datorn. För något år sedan så började skrivaren printa ut blanka papper, förutom en rad med konstiga tecken, när man satte igång den. Den slutade efter kanske 10-15 sidor (mkt pappersslöseri) men efter ett tag kom jag på att jag kunde trycka på knappen "avbryt" på skrivaren när den satte igång med dokumenten. Därefter gick det hur bra som helst att skriva ut vilket dokument eller text etc, som helst.
Nu gör skrivaren dock inget annat än skriver ut skumma dokument med konstiga tecken. När jag valt att skriva ut ett dokument, så tar den det inte, dokumentet förvandlas bara till något oläsbart i skrivarkön, det ser alltså inte ut som en excel-fil, wordfil eller vad man nu kan tänka sig.

Någon som vet vad det är för fel? Var kan jag gå in i datorn för att nollställa allt med skrivaren eller så?
Jag skannade datorn med Ad-aware och AntivirGuard, hittade lite konstigheter men tog bort dem. Skrivaren funkar ändå inte... Det verkar ligga något kommando som säger att den ska skriva ut sådana där konstiga dokument.. Hm.

Hjälp? :confused:
 
Sv: Skrivarproblem

Hm, nu tog jag bort skrivaren och så startade jag om skrivaren och den installerades. Ändå samma problem. PDF_filen som jag tänkte skriva ut, ser ut som ett vitt dokument med Windowsfönstret på, om ni vet vad jag menar? I alla fall ser det inte ut som det ska göra...
 
Sv: Skrivarproblem

Köp ny? Finns ju skrivare runt 500:-

Edit: kan ju förstås vara smart att testa på en annan dator så man ser om det är dator eller skrivare som krånglar förstås
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

S
IT & mobiler Jag har en bärbar dator. När jag skriver dokument använder jag programmet Works (det följde med datorn - har inte installerat Word då...
Svar
6
· Visningar
1 112
Senast: Skuggabaldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp