Skriva av sig förlossningstråd

Sv: Skriva av sig förlossningstråd

Uj, min ena dotters abgar var väldigt låga, (mins inte exakt eftrersom det var snart 18 år sen). Men så låg hon på upplivningsbordet också ... Och då fanns det ingen indikation på hjärtljuden...

Grattis till din son Pernilla_s

Jag ska bara bearbeta allt så att man kan släppa förlossningen och alla tankarna om den.

Klokt! Strunta i dem som säger att du ska tänka på det positiva istället och sopa rädslorna under mattan. Jag tror att det är väldigt bra att man pratar mycket om sin förlossning (även om tankar på vad som kunde ha hänt, även ifall det inte alls hände).

Särskilt om man i framtiden kanske vill ha fler barn. Det är ju inte så kul att behöva plocka fram obearbetade känslor, tankar och rädslor när man är gravid igen och står inför en ny förlossning.

HEla ungen flög ut i en krystningen, alla i rummet såg ut så här.. :eek: BM han ju inte fånga upp honom. Det var som om en champagnekork flyger iväg.

Min första son flög oxå ut. Barnmorskan hann fånga honom, men hon sa att hon hade väntat sig att jag skulle göra paus när huvudet var ute. Efteråt kom tankarna på vad som skulle kunna ha hänt ifall hon inte hade reagerat snabbt nog. Jag har hört om en bebis som trillade ner på golvet och att mamman hade väldigt svårt att komma över det, trots att bebisen var oskadd.

Klokt! Strunta i dem som säger att du ska tänka på det positiva istället och sopa rädslorna under mattan. Jag tror att det är väldigt bra att man pratar mycket om sin förlossning (även om tankar på vad som kunde ha hänt, även ifall det inte alls hände).

Särskilt om man i framtiden kanske vill ha fler barn. Det är ju inte så kul att behöva plocka fram obearbetade känslor, tankar och rädslor när man är gravid igen och står inför en ny förlossning.

Barnmorskan sa också till mig att det varviktigt att jag bearbetade det hela. Bättre bearbeta det nu än sen OM jag skulle vilja ha fler barn. Efter denna förlossnngen vet jag inte om jag vågar.

Först och främst ett STORT GRATTIS till sonen!

Till stor del förstår jag exakt hur du kände/känner dig angående förlossningen! Jag hade nyligen en förlossning som var mkt lik din (dock gick aldrig hjärljuden ner så långt på min bebis.. - tack och lov!). Men känslan att jag klarar inte detta vet jag precis hur är.

För snart 2 år sedan fick jag min första son. En snabb, enkel och underbar förlossning! När jag kom in till förlossningen så var jag inte öppen något alls och efter 4 h så var han ute!

För 2 månader sedan så fick jag barn nr 2. Jag var inställd på en likadan förlossning men så var inte fallet.. Jag öppnade mig dock snabbt denna gången oxå men krystvärkarna var hemska! Detta berodde precis som i ditt fall pga att Linn låg i vidöppen hjässbjudning. Hemskt är det att trycka ut dem så. Det ända jag fick höra var "nej detta går inte, inget händer du får ändra ställning.." Eller " nej detta tycker inte barnet om vi får ändra på dig igen (när hjärtljuden gick ner)". Jag minns den hemska känslan av att det inte går, att man ska ligga där i en evighet mm som det var igår.. Men som sagt efter många och långa krystvärkar så kom hon ju tillslut ut! Barnmorskan sa dock när allt var klart att det var TUR att det inte var första barnet för då hade det nog inte gått på vanliga sättet (om hon menade att de skulle blivit sugklocka eller snitt det vet jag dock inte..)..

Försök bearbeta din förlossning ordentligt och gläds åt att du klarade det och att du har en frisk underbar liten son i knäet!

Jag hade ju precis som du en lätt första förlossning. Känner igen det här med att man fick ändra ställning,men oavsett vad så kom bebis inte ut. Hade jag inte tagit till mina sista krafter där så hade de minst fått klippa mig, men de var även beredda på att söva mig snabbt. Detär oerhört påfrestande att försöka få ut den lille när den ligger fel. Det blir som ett stop i röret..

Grattis till din lille son:love:

Mina förlossnings erfarenheter är inte heller så upplyftande, men genom att bearbeta, prata, älta och fundera och sedan när barn nummer två började planeras så gick jag igenom hela förlossningen med den barnmorskan som var med på slutet (första förlossningen tog 78 timmar så att ha med alla gick ju inte) så kände jag varken skräck eller att det på annat sätt var jobbigt att få barn igen, jag drömde om att få höra bebisens första skrik nästa gång:love: tyvärr blev nästa förlossning knas den med, (så jag fick inte höra något första skrik då heller) men det spelar ingen roll, jag har mina underbara barn och för deras skull hade jag kunnat gå igenom allt så många gånger det behövdes:love:

Känn dig stark, lycklig och modig över att du fick krafter att krysta ut sonen:banana:

Bearbetning kan ta många år har jag lärt mig av erfarenhet.

Och om det är någon tröst krystade jag också ut min andra i sängen, stående på knä. Barnmorskan trodde nog att jag skulle ta emot honom själv men det gjorde jag inte och ingen annan höll sig framme heller.

Men det är inget jag har tänkt på speciellt efteråt, mer än att han har varit, och är ganska vild. Vill jag skämta om det så hänvisar jag till att han blev sån eftersom han började sin bana med ett rejält fall.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har två barn, den äldre blir 11 år i år och den yngre fyller alldeles snart 4 år. Båda mina graviditeter har varit jobbiga, den...
Svar
3
· Visningar
2 538
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
18 025
Senast: Björk
·
Gravid - 1år Den 28 februari föddes min dotter! :) 14 dagar för tidigt. Fick så ont i magen vid 04 och gick på toa, hade sån ihållande smärta...
Svar
8
· Visningar
1 569
Senast: Snyggve
·
Gravid - 1år Ja, nu har det gått mer än två veckor sedan Molly föddes, så nu tänkte jag berätta om förlossningen :). Det började med bebisen levde...
Svar
10
· Visningar
1 571
Senast: rubytoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix