Skrittmotion??

palle

Trådstartare
Som en del här läste i förra veckan så ramlade våran gamla häst och blev liggandes på rygg mellan några träd i skogen...

Hon har inte varit halt utan bara lite stel och öm i kroppen..
Därför har hon gått ute tillsammans med dom andra hästarna hela dygnet..
Men nu har vi stallat in dom på nätterna..

Så min undran är nu:
Kan jag börja med försiktig skrittmotion på långa tyglar varannan dag?

Sv: Skrittmotion??

Det tycker jag absolut att du kan. Säkert bra för hästen att röra sig om det verkar som att den inte skadat sig nåt.

Om den inte har någon fraktur, villket inte verkar vara fallet, och att den faktiskt går att skritta utan att den far i luften, så är det guld för läkningen. Hårt underlag, lugnt tempo och rakt fram.

Har du kollat upp ryggen? Så att det inte är något fel som visar sig senare. Annars är det väl bara ut och promenera, rida, tämköra.....

Svar till er alla:

Hon är kollad att det inte finns några andra "skador" än blåmärken och ömhet i musklerna därav.

Och hon är riktigt sansad att rida.

Så då är det dags att börja skritta ut med henne på lång tygel efter att hovis varit här och skott om henne, han kommer på onsdag...

Fast jag ska höra om vi får låna stallägarens fjording som sällskap..
Det är ju lite roligare med sällskap....
Och fjorden behöver motionen.....

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 478
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 099
Senast: Jadzia
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 768
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30