Skrittmaskin

P

Prinsen

Ni som har skrittmaskin. Hur ofta använder ni den? Och hur gamla bör hästarna vara första ggn? Någon som har erfarenhet.
OCH STOPP- ni som är emot skrittmaskiner behöver inte tala om det då jag vet att det finns dom som tycker att har man häst så ska man ha tid att skritta ut dom.

:bow:
 
Sv: Skrittmaskin

jag har skrittmaskin, min häst går i den kanske 2-3ggr/vecka. 1h/gång. Jag har jobbat som beridare där hade vi också skrittmaskin, där gick alla hästarna i den varje dag, en del 2 ggr/dag. men dom gick inte alls mkt i hage.
Vi hade hästar från 3år i den. man kan väll i princip släppa ifrån vilken ålder som helst, men frågan är vad som är vitsen med att den 2åring ska gå i skrittmaskin...
 

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
782
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
366
Senast: Sryoqwe
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 590
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp