Skrittmaskin varje dag?

Sv: Skrittmaskin varje dag?

jag tycker det är kalas!

skulle LÄTT ha min på maskin innan ridning och någon gång på kvällen om jag hade tillgång!

sen finns det ju de som tycker att man ska leda hästen istället, och har man inte tid för hästen så ska man inte ha, men det är bull shit enl. mig!!! Skrittmaskin är ett komplement som allt annat!!!

så kör du utan dåligt samvete ;)

*kl*

Kan inte förstå hur man ens kan sätta en häst i en skrittmaskin. Hualigen vad tråkigt, måste ju vara det tråkigaste man kan utsätta dem för. Dom blir ju tvingade att gå..

Det är min åsikt.

Skulle inte heller vilja ha min häst i skrittmaskin. Har i och för sig bara sätt en "hemsk" typ av skritt maskin då hästarn har en metallgrind bakom sig och framför sig (typ 1 dm framför och 1 dm bakom) och en halsring runt halsen. (en lös snara bara) Så om hästen typ stegrar eller blir rädd för något så sitter den fast i halsen. Alltså inte så kul om något händer.

Den typen som du har verkar mycket bättre men skulle nog ändå inte ha min häst där eftersom att han tröttnar på saker väldigt fort och antagligen skulle komma på något bus om man lämnar honom för länge. ;)

I den som hon går i nu skulle man kunna klämma in en till häst bakom henne, det är så gott om plats i varje "fack" och hon går hela tiden med nosen i gallret framför sig, hon blir pigg i skritten!
Hon är också en sådan som tröttnar snabbt, börjar skrapa i gången efter nån minut, vilket hon måste läras av ordentligt nu, speciellt efter som att vi har en spångång i vårat nya stall, men
trotts det så är hon mycket road av skritten, då hon kan titta runt och ut ur skritten under tiden hon skrittar :)

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 722
Senast: Cambrie
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 147
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Nu vänder jag mig till er som har tips och råd, hur får jag ihop att ta upp mitt hästliv på allvar igen och faktiskt sikta mot att tävla... 2
Svar
22
· Visningar
3 320
Senast: tara
·
Anläggning Hjälp mig tänka. Står för tillfället i mindre privatstall (<10 boxar). Jag sköter mockning och kraftfoder till min egen medan in- och...
Svar
17
· Visningar
2 950
Senast: Lona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31