Skridskohjälm

majola

Trådstartare
Vår femåring fick en skridskokurs i julklapp. Barnen ska ha skidbyxor, bra vantar, gärna
inlines-skydd och naturligtvis hjälm. Vilken hjälm bör man ha till skridskoåkning? Inlineshjälm, skidhjälm, ishockeyhjälm (barnet intresserar sig mest för konståkning, jag tror inte att det behöver galler och grejor)?

Vi har haft cykelhjälm till inlines hittills, men nu slog det mig att det kanske inte är så bra.

Vad har era barn för hjälm när de åker skridskor?

Vår femåring fick en skridskokurs i julklapp. Barnen ska ha skidbyxor, bra vantar, gärna
inlines-skydd och naturligtvis hjälm. Vilken hjälm bör man ha till skridskoåkning? Inlineshjälm, skidhjälm, ishockeyhjälm (barnet intresserar sig mest för konståkning, jag tror inte att det behöver galler och grejor)?

Vi har haft cykelhjälm till inlines hittills, men nu slog det mig att det kanske inte är så bra.

Vad har era barn för hjälm när de åker skridskor?
Ishockeyhjälm. Gärna galler eftersom det skyddar ansiktet väldigt bra om de ramlar framåt. Annars utan galler. Så har alla på skridskoskolan här.
konstakningshjalm_1.jpg

Skidhjälm, här har jag inte sett barn med ngt annat än skidhjälm (fast da bor vi ju mitt i Alperna ocksa och "alla" barn äger en skidhjälm)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka