Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Visste inte vart jag skulle lägg tråden, den får väll flyttas isf.
I sommar ska ägaren och jag (medryttaren) och en till tjej hålla på med hästen extra mkt.. Vi ska då ha lite Karaktärsträning "hemma".
Nu vill jag ha förslag på vad man kan ta med för "läskiga" saker..
plast! tex plasten från en torv/spånbal.
Vik först ihop den så mkt det går o dra den över hela hästen. När den tycker att det är ok så veckla upp plasten med ett veck i taget o gör om proceduren.
Tänk på att göra allt på båda sidorna av hästen!
Till slut ska hästen tåla att man har plasten helt utvecklad o skakar med den mellan benen/ över ryggen, kliva på den osv.
Men ta det i etapper så hästen aldrig blir skrämd utan alltid tycker att det är ok.
Jättekul "lek" (men såklart alltid i hästens takt)
Vi ska iaf köra med en trakton och lite sånt. Vi har en motorväg ca
500 m från deras hage så han är ju van med bilar, men om man rider ja då blir allt jätte läskigt! ;p
Det finns massor du kan gora!
Ett par bra tips ar tennisbollar, de anvands ofta som inledning pa traningen av polishastar. En tennisboll som kommer flygande kan se laskig ut men gor inte ont.
plastsackar med tomburkar i som later laskigt kan man stryka over hasten.
Presenningar att bara ga over och sen tillslut ga under.
Jag brukar ocksa lata grannpojkarna smalla smallare bredvid ridbanan nar jag rider.
Hästmänniskan
Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad.
Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Hästhantering
Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva.
Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.