C
Cayenne
Heej!
Behöver hjälp med ett problem.
Jag är 16år och har haft min fullblodskorsning i ca 3½år nu.
I början vågade jag inte rida henne för att hon var så prillig.
Detta har jag arbetat bort och kunde rida henne ute utan att vara rädd.
Men nu har det börjat igen. Det kan bero på att jag ridit med mycket sällskap och ihop med en nervös häst men jag vet inte.
Helt plötsligt så får hon panik och vet inte vart hon ska ta vägen! Hon brallar å backar å skuttar å vänder å allt möjligt utom att gå fram.
Detta har gjort att jag inte vågar gallopera ute med sällskap längre, tycker att det är läskigt att rida med den lite prilliga hästen. jag vågar heller inte gallopera i paddocken längre (hon protesterar gärna med att bocka om det är jobbigt)
Hon har mycket överskottsenergi och det kan vara därför, men det blir ju inte bättre av att jag inte galloperar.
Så nu vill jag ha tips på hur jag ska bygga upp mitt självförtroende.
Tack! /Åsa
Behöver hjälp med ett problem.
Jag är 16år och har haft min fullblodskorsning i ca 3½år nu.
I början vågade jag inte rida henne för att hon var så prillig.
Detta har jag arbetat bort och kunde rida henne ute utan att vara rädd.
Men nu har det börjat igen. Det kan bero på att jag ridit med mycket sällskap och ihop med en nervös häst men jag vet inte.
Helt plötsligt så får hon panik och vet inte vart hon ska ta vägen! Hon brallar å backar å skuttar å vänder å allt möjligt utom att gå fram.
Detta har gjort att jag inte vågar gallopera ute med sällskap längre, tycker att det är läskigt att rida med den lite prilliga hästen. jag vågar heller inte gallopera i paddocken längre (hon protesterar gärna med att bocka om det är jobbigt)
Hon har mycket överskottsenergi och det kan vara därför, men det blir ju inte bättre av att jag inte galloperar.
Så nu vill jag ha tips på hur jag ska bygga upp mitt självförtroende.
Tack! /Åsa