Skräckslagen hund*skrattar*

L

Lazy1

Min pappa ringde och sa att jag var tvungen att komma lite tidigare till jobbet för våran hund var hispig och det är bara jag som kan trösta.
Jag undrade vad som hänt.
Och pappa svarade: Jag gick ut med skyltarna (vi har fotoateljé) och lämnade dörren öppen när jag kom in igen, hunden ligger i dörröppningen och spanar som vanligt. Han går aldrig ut även om det kommer en hund och går förbi på parkeringen, jätte duktig hund.:) Idag kommer lilla vovven springandes in till pappa i ateljén längst in i lokalen med ett uttryck som skriker hjäääälp och raggen rest till taket. Pappa kliver upp från stolen och går ut i hallen och längst bort vid dörren kommer det en svart KATT spatserandes med ett kaxigt uttryck. När den ser min far vände den om och sprang ut. Hundkraken var livrädd, katter ska man jaga över gräsmattan inte bli trackaserad av i sitt eget hem.:rofl:
Jag höll på att skratta ihjäl mig åt detta.:devil:

Sv: Skräckslagen hund*skrattar*

:o En stor (liten) schäfer som ska vara kaxig och så springer han benen av sig för att komma undan en liten katt. Man får ju skämmas.:D

:rofl: :rofl: Kanske flickvännen skulle vart där och skyddat honom:angel:

haha.. Ja, det är nog sant.. min vovve började tokskälla på en reklamskylt(sån där stor trekantig en) med en gubbe på:rofl:

Min schäfer skällde ut en soptunna härom veckan..den såg misstänksam ut när den fått snö på sig! Sen skällde han ut en GB-glass figur förra veckan.... Stor i truten men liten på jorden..! :angel:

Ambra skrev:
:rofl: :rofl: Kanske flickvännen skulle vart där och skyddat honom:angel:
:rofl: Hon flippade ju ur totalt på en skylt, min dåre blev ialla fall rädd för en kaxig katt. Men det är klart en man på tre meter är nog ganska läskig han också.:D

Nä stackars vovve, men vilken lite fegis ni har :rofl:

Suck! Fegisen är jättestor och stark, störst i stan när det kommer en liten pudel eller liknande och skäller på flickvännen, då jäklar visar han vart skåpet ska stå. :D Han skiter fullständigt i vad det är för storlek på hundarna vi möter minsta lilla gruff från dom då kommer stålvovven fram och försvarar tjejen sin. Annars hoppar han högt för allt som rör sig lite plötsligt omkring honom .:rofl: Min förra schäfertik var så mörkrädd så vi skrämde slag på varann när vi var ute på kvällspromenad.:crazy:

Haha, snacka om underhållade, du får ursäkta lite. Så med andra ord så fort som han är med flickvännen så är han stålhunden men är hon annan stans så blir det mes packet :D

Det kan man nästan säga. Han hoppar högt för fåglar som flyger upp ur buskar brevid honom och sånt men han bryr sig inte i nästa sekund utan traskar vidare, så han är ingen riktig fegis igentligen. Mest lite lättskrämd för plötsliga uppdykanden, och det spelar ingen roll om flickvännen är med eller inte. Dom är söt dom små liven.
:D

Dom är oftast söta dom små livena...

Men ibland undrar man

Liknande trådar

Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 904
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Det är lite kaos och katastrof här, för att uttrycka det milt. Jag har ju innan varit synnerligen priveligerad med hundvakt, så vovve...
2
Svar
21
· Visningar
5 060
Senast: Hyacinth
·
Övr. Hund Vi brukar ha farmors hund Lady hos oss och hon är super mysig, men problemet är när man är ute och går med henne och hon ser en annan...
Svar
3
· Visningar
922
Senast: Disen
·
Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar