Pazuzu
Trådstartare
Jag har läst om att ampelliljor fungerar bra som ett alternativ till kattgräs och igår fick jag några av min mamma för att testa och se vad mina katter säger. Hon tog tre småplantor som hennes egna ynglat av sig och planterade dem i en stor kruka. Jag fick tipset att vänta några veckor innan jag "släpper på" katterna för att de ska hinna rota sig, men räcker det? Mina katter brukar kunna dra en del när de har kattgräs och det vore synd om de drogs upp.
Under tiden har jag ställt dem uppe på en bokhylla som ni ser, fungerar den placeringen tror ni? När de sedan är redo funderar jag på var jag kan ställa krukan. Tål de att stå i solljus?
Annat att tänka på i skötseln för att katterna ska kunna njuta av dem så länge som möjligt? Jag har ju i princip inte haft någon växt alls sedan katterna kom (de ger sig på allt...) så jag är lite ringrostig i krukväxtkunskap
Under tiden har jag ställt dem uppe på en bokhylla som ni ser, fungerar den placeringen tror ni? När de sedan är redo funderar jag på var jag kan ställa krukan. Tål de att stå i solljus?
Annat att tänka på i skötseln för att katterna ska kunna njuta av dem så länge som möjligt? Jag har ju i princip inte haft någon växt alls sedan katterna kom (de ger sig på allt...) så jag är lite ringrostig i krukväxtkunskap