Vi har vår skötselplats i en del av vår (ganska stora) maskinhall. Själva platsen där vi ställer upp är relativt stor, väl en 4x5 meter kanske? I direkt anslutning till ena paret portar. Har uppbindning från taket. Avgränsar inåt med ett stort och tungt bord (vars största nackdel är att det tenderar att bli avstjälpningsplats för typ täcken). Vi har oftast uppbindningarna hängande, men ska någon köra in i hallen (typ brorsan som byter däck) så fäster vi dem vid väggen så är de ur vägen.
Älskar faktumet att vi har mycket förvaringsytor. Har stooora hyllor där jag förvarar schabrak, tömkörningsgjordar, ridtäcken, reflexer, benskydd, hjälmar och spön. Har även upphängning högt upp på väggen så där hänger jag sadelgjordar, tömmar, ledrep och extragrimmor. Har en rulltrådhylla för borstar och dylikt (asbra, då trillar bös ner på golvet istället för att samlas i botten på en ryktväska). Sadlar hänger antingen på en bock, sadelvagnen eller på sadelhängaren som sitter uppsatt på en stolpe. Träns har hängare på samma stolpe. Hästarnas uppbindning är givetvis satt på så sätt att de inte kan komma åt något.
Kort sagt är allt vi behöver för ridning tillgängligt här. Täcken förvarar vi borta i vår lada istället (det är i ladan som hästarna har sin lösdrift). Vi har även kraften där borta. Vårt hö förvarar vi däremot också i maskinhallen (som eh ... inte har några större maskiner i sig).
Något äldre bild (idag ligger benskydden i en låda istället för kasse, sjukvårdslådan står på plats under hyllan och jag har rekvirerat ytterligare en hyllängd där jag har gjordar, flaskor och hovvård samt hjälmar). Det ligger inte heller någon grenkontakt där numera.
Visa bifogad fil 95162
Det är inte någon skönhetsdröm, men det är praktiskt
Min största dröm just nu är att komma på något supersmart sätt att kunna isolera ett sadelskåp eller liknande. I vintras hade jag lädret inne och tog ut det när jag skulle rida. Det funkade, men det innebar också att vi hade sadlar i hela vardagsrummet vilket folk ansåg var en intressant inredningsdetalj