S
Superbiddi
Har blivit med sex myskankor. Har aldrig haft ankor förut. Hur sköter man dem på bästa sätt och är det nå speciellt jag bör tänka på?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som någon redan skrivit behöver dom ankfoder, rent vatten att dricka, tak över huvudet och en damm eller pool att bada i! Har själv haft myskankor en gång och måste därför utfärda en bajsvarning Dom skiter ut minst 3 gånger så mycket som dom äterdet känns iallafall så när man låter dom gå lösa och hela trädgården är minerad med ankbajsannars är det trevliga fåglar att ha! Lycka till!
Oj har helt glömt bort med egna tråd.
gul_zebra
Skaffar information innan är ju det jag håller på med just nu. Vi har nämligen köpt hus och de som bodde där nu har ankorna och frågade om vi ville ta över dem. Har inte flyttat dit än så har inte ansvaret än.
JÄTTE stor damm har de att simma i. Bor nu i växthuset vilket jag tycker verkar riskablet så det blir att bygga annan ank bostad inom närmaste tiden, går fritt i trädgården. och flyger visst till grannen ibland men kommer tillbaka.
Så de skiter mycket? såg inte en endast skit när vi har varit där men ägarna är pedanta så de kanske har gått och plockat skit.
Ankfoder ska in handlas.
Äter de matrester?
Är äggen goda?
Förökar de sig fort?
Behöver de värme lampa på vintern?