skötsel av täcken

T

Terran

Jag har just plockat fram täcken som behöver tvättas - vilka är era bästa tips på täckesvård - jag har hört att sköljmedel inte är bra. Hur får man då bort alla hår från ett statiskt fleece eller teddyfoder? Tacksam för alla tips om hur man ska tvätta och hur man enklast får rent teddy/fleece från hår?!

Sv: skötsel av täcken

Använd ett tvättmedel utan fosfater (jag kör med grumme fintvätt). Om du vill impegnera det så finns det inpegnering att köpa som man lägger i sköljmedelsfacket som är för materia som ska andas (köps t ex i sportaffärer), de som man sprayar på täpper till så att täcket inte längre andas.

Pälsen försvinner om du lägger en tvättsvamp i maskinen tillsammans med täcket, den blir som en pälsmagnet.

Glöm inte att tejpa ihop spännen så att pigarna inte fastnar i maskinen och tar sönder den.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
720
Senast: Görel
·
Utrustning Har ett sådant fr förra hästen som inte är använt spec mkt (oklart i regn faktiskt). Haft det 2 ggr på nya hästen när det regnat, o han...
Svar
1
· Visningar
268
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
772
Senast: Oknytt
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 570
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10