panzy

Trådstartare
Har lite funderingar ang. det är med hästskorna. Måste man ha skor bak??? Får man rida med t ex Old macs eller easy boots?

Någon som har erfarenheter av easy boots?? hur är hållbarheten?

vi har pratat om detta redan tidigare. Man får tyvärr inte rida utan vanliga järnskor runt om. Jag bara hatar det och hoppas det kommer att ändra sig i samband med EU gemensamma regler. Jag rider min påle i OldMacs fram, och barfot bak. Fungerar perfekt även i skogen och svår terräng. Easy boots vet jag inget om, men hörde att det går att tappa dem. Old Macs är underbara och otroligt hållbara. Har haft dem i över sex månader nu och rider ca 1,5 timme 5x i vecka (har en ganska ung häst, ej i träning ännu)

vad rider du på för underlag då???

har funderingar på att köpa sådana men det är mycket pengar om de inte håller så länge men håller de i över 6månader så... hur mycket slitna är de nu??

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag får varma fötter och klarar inte av heltäckande skor på sommaren. Jag har precis köpt ett par Birkenstock som jag ändå tycker...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 972
Senast: hundtant
·
Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
544
Kropp & Själ Jag vänder mig till Bukefalos, då det är det största forum/grupp jag känner till, där en majoritet är kvinnor och många dessutom aktiva...
Svar
12
· Visningar
1 345
Senast: Ajda
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 935
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar