Skor på stoet vid fölning...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sarah_haglund
  • Startdatum Startdatum
S

sarah_haglund

Hej!

Jag är ny här på forumet. Mitt kallblodsto 5 år är dräktig och hon kommer att föla i april nästa år. Jag har nu börjat läsa litteratur och längtar efter det som komma skall.... Mitt sto har tyvärr dålig hovkvalitet, hennes hovar trasar sönder om hon går oskodd. Hur brukar ni göra under sista fasen av dräktighet och ffa. under fölningen . Kan mitt sko gå kvar med skor eller tar jag en för stor risk med att hon ev. trampar på fölet? Tacksam för kloka erfarenheter!

Hälsnignar Sarah i Värmland

Sv: Skor på stoet vid fölning...

Hej!

Mitt sto får också väldigt trasiga hovar utan skor, men innan fölningen tog vi av skorna för att hon inte skulle kunna skada fölet. Nu 2,5 månad efter ska hon få skor på framfötterna. Det har gått helt ok utan skor så här långt, hovslagaren vår har bara fått kika på henne lite oftare än förut!:) Lycka till!

Sv: Skor på stoet vid fölning...

Mitt förra sto, fick oxå behålla framskorna på (pga fång). Gick jättebra, för hon hade full koll på vart hon hade fötterna och var dessutom en van mamma. :love:

Liknande trådar

Ridning Vilka alternativ till järnskor borde jag titta på? Mitt sto har alltid gått med järnskor, sista åren också med sula. Detta efter en...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
13 870
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 268
Senast: Habina
·
Avel Vi har ett sto som inte kommer i brunst och jag vill höra om ni som är lite erfarna har några teorier och kanske tips utöver vad som...
2
Svar
29
· Visningar
7 125
Senast: andover
·
Trav Tvärt emot vissa andra på det här forumet som letar fel inom travet, så tar jag steget in i trav världen istället. Jag har fått låna...
2
Svar
31
· Visningar
2 450
Senast: Giantchill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023