Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag använder arbetsskor från Terra med stålhätta och luftkuddar i sulan. De är mycket sköna och funkar en hel dag utan allt för trötta fötter. Enda nackdelen är priset, ca 1100:- plus moms. De finns på stål& verktyg bla.
Det du bör göra är att gå till en ortopedtekniker och skaffa inlägg som är gjutna efter dina fötter. Dessa inlägg lägger du sedan i skon som en vanlig skosula.
För min del är Mountain Horses gamla variant av Mountain Rider det enda jag kan ha på mig. MED inläggen naturligtvis.
Jag har använder vanliga jumpa skor, platta och sköna. Annars när jag rider använder jag mina ridstövlar. De kan vara skönt nu när de är så varmt ute och lufta fötterna med ett par lätta jumpa skor så man inte behöver lukta gammal ost om fötterna när man gått i stövlarna hela dagen . Jag har annars oxså väldigt ont i mina fötter men inte sen jag börjat använda mina jumpa skor ist för att gå i ridstövlarna HELA dagarna. :smirk:
Man kan inte ha gympadojor där jag jobbar. Man skulle få tårna kapade, spån i skorna, bli blöt och dessutom behöva byta ungefär tretton gånger om dagen.
Men tack för tipset!
Sulorna har jag tänkt på också. Men det kostar en hel förmögenhet.
Men jag tyckte att det borde finnas stall/rid-skor som är 'ergonomiska' också.
Köpte nyligen ett par westernboots i skinn (är ju väldigt modernt nu ). dom var osköna och lite trånga så jag fick tipset att fylla dom med lite vatten i fem minuter och sen hälla ut vattnet och gå i skorna tills dom torkar (ca en hel dag). Då formade skorna sig efter min fot, nu är dom supersköna!!
Kropp & Själ
Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Hästmänniskan Sen är det också så att de hästar oavsett ras som är mer utåtagerande oavsett om det gäller rädsla, stress, frustration etc ”måste” man...