B
Borkan
Jag har fått order av veterinär att slå på skor fram, jag förstod det som att det är för att det visade sig på röntgen att sulorna är väldigt tunna.
Då jag har kämpat för att ha hästen barfota sen i oktober känns detta trist!
Särskilt då jag inte känner mig övertygad om att man kan få en bra hovmekanism i en järnsko.
Jag har insett faktum, att om jag vill ha ut någonting på försäkring (om hästen blir dålig) så måste jag använda mig av en auktoriserad hovslagare, och då blir ju inte hästen barfotaverkad.
Nu till min fråga:
Jag har hört om en sko man kan limma på hästen - så man slipper spika hål i hovväggarna.
Finns det någon med erfarenhet från denna sko?
Vidgar den sig någonting eller är den att likna en järnsko? Sitter den kvar på hoven?
Jag vill alltså inte ha en diskussion om "barfotarörelsens" varande eller ickevarande.
Tack snälla för trevliga och matnyttiga svar!
Då jag har kämpat för att ha hästen barfota sen i oktober känns detta trist!
Särskilt då jag inte känner mig övertygad om att man kan få en bra hovmekanism i en järnsko.
Jag har insett faktum, att om jag vill ha ut någonting på försäkring (om hästen blir dålig) så måste jag använda mig av en auktoriserad hovslagare, och då blir ju inte hästen barfotaverkad.
Nu till min fråga:
Jag har hört om en sko man kan limma på hästen - så man slipper spika hål i hovväggarna.
Finns det någon med erfarenhet från denna sko?
Vidgar den sig någonting eller är den att likna en järnsko? Sitter den kvar på hoven?
Jag vill alltså inte ha en diskussion om "barfotarörelsens" varande eller ickevarande.
Tack snälla för trevliga och matnyttiga svar!