Skoning..?

B

Buffalo_brud

Hur ofta skor ni era hästar och vad kostar det?
*intressant att veta*

För mig är det var 6-7 vecka och det är runt om kostar 650kr..

Jag skor min häst var 7-8 vecka (på vintern) och var 6-7 (på sommaren). Det kostar mig 550kr på sommaren och på vinterna är det lite dyrare efter som att då måste jag ha "snö sulor" och broddar.

Skor va 7 vecka, har haft olika hovslagre tagit från 600 - 800 för helskoning.
Nu när pållan får barfota tar han 200 för verkning :)

Har mina barfota och verkar dom själv var fjärde vecka.. Kostar alltså bara lite tid, svett och mycket koncentration för mig! ;)

Verkning 200:-
Halvskoning 475:-
Helskoning 775:-

Var 6-7 vecka

Får hästen skodd var 8;e vecka. Kostar omkring 750:-, något mer då vintertid med broddar och sulor. :crazy:

Skor ca 4-6 vecka nu på sommaren, 6-8 vecka på vintern och min hovslagare tar 450:- för helskoning, ingen kostnad vid tappsko.

Kram Favina :bump:

Ca. var tionde vecka. Betalar 600 kr (+bensin) för skoning runt om.

Skor var 6-7 v. Lite beroende på om vi ska iväg på någon träning och inte vill ha någon tappsko då.Och hur hov och sko ser ut. Kostnad 700:-

Skor runt om var 6 vecka på ena pållen a 650 kronor.
verkning runt om var 6 vecka på andra pållen a 150 kr
På vintern lite dytare med sulor men klart värt det.
:) Och du och jag kommer väl att ha samma hovis kan jag tänka mig.........han är kanon trevlig och jätte bra med hästarna och gör självklart ett super jobb.

hovslagaren är tar lite över 500 + resersättning tror jag för helskoning.
Bra och billig

Skor var 6:e vecka. Kostar 800:-. Betalar inte X-tra för ev tappskor.

Skor minst var 8:e vecka. Hovis är utbildad och tar 850 kr, 1100 kr på vintern med sulor och brodd. Inget extra för tappskor

/Lizzie

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst skulle skos nästa vecka men tyvärr så har hovslagaren fått förhinder. Därför kommer han skos en vecka senare som blir 9 v...
Svar
7
· Visningar
732
Senast: Fibusen
·
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
339
Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 014
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 984
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025