Sköna, tåliga skor/kängor med stålhätta

Wembley

Trådstartare
Ska ut och promenera med och hantera unghäst mycket nu framöver och vill ha ordentligt på fötterna :angel:

Därför är jag på jakt efter ett par sköna skor/kängor med stålhätta. De får gärna stå emot lite väta också. Jag har tidigare ägt ett par Blundstones, men är inte så imponerad av dem, då de både gick sönder och var stenhårda :( att gå i.

Någon som har bra tips på prisvärda, tåliga och sköna skor/kängor? :)
 
Sv: Sköna, tåliga skor/kängor med stålhätta

Jag använder Mountain Horse-kängor. Finns flera bra och slitstarka modeller. Modellen jag har tror jag heter Mountain Rider Classic. Kan inte svära på att det är stålhätta (länge sedan jag hade dem på mig) men de är i alla fall hårda och tål tåtramp, vattentäta och bekväma att använda. Kostar runt tusenlappen.

Mvh JV
 
Sv: Sköna, tåliga skor/kängor med stålhätta

Tack för tipset! :) Fler tips på skor/kängor som också är bekväma att gå i?
 
Sv: Sköna, tåliga skor/kängor med stålhätta

Jag skulle vilja slå ett slag för riktigt bra sulor, det gör alla skor sköna. Dessutom går de att byta, så skorna är inte slut för att de börjar bli hårda inuti. Bara att byta sulor.
 
Sv: Sköna, tåliga skor/kängor med stålhätta

Alltså, jag köpte nå arbetsskor på Jula för 169:-, och de går fantastiskt bra att använda. :o
Å då är jag faktiskt väldigt kräsen vad gäller skor - får lätt ont i ryggen om jag har fel sorts skor. :(
Men som sagt var; sulor kan göra underverk. Antingen man behöver stöd för hålfoten eller extra dämpning.... :)
 
Sv: Sköna, tåliga skor/kängor med stålhätta

Jag använder också Blundstones ibland, och måste säga att jag älskar dom:laugh:
Sköter man om dom rätt så håller de i evigheter!
MEN jag använder andra sulor.
Kan ju bero på att föräldrarna jobbar med arbetskläder/skor och har maskiner som mäter hur stort fotvalv jag hasr och hur jag belastar fötter osv osv...
Och så plockar de fram någon sula som är underbar:love:

Sulor gör underverk!
 
Sv: Sköna, tåliga skor/kängor med stålhätta

Jag har skyddskängor från Sievi med GoreTex. Har hållt tätt även i vatten.
De är smala nog att rida i också.
// Linda
 
Sv: Sköna, tåliga skor/kängor med stålhätta

Jag har ett par Graninge skor med aluminiumhätta och de är kalasbra :)
Har haft dem i 2 år och de används så gott som dagligen både i stallet och med hunden och de fungerar verkligen super :)
Har dock andra sulor i som är gjutna efter mina fötter med extra stötdämpning.
 
Sv: Sköna, tåliga skor/kängor med stålhätta

Ett par goa sulor verkar göra susen till alla stenhårda stålhätteskor, måste jag naturligtvis prova :) Tack för era tips!
 

Liknande trådar

Utrustning Efter att ha avverkat 2 st par av jacksons jodpuhurssko med stålhätta på vad jag tycker störkort tid undrar jag. FINNS det...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 020
Senast: Undret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp