Sköna maj välkommen... känns som ett aprilskämt

När man inte är smidig, så är det skönt med en "vårdsäng" med rejäl madrass och elevatormöjlighet åt alla håll. Jag vaknade ett par gånger i natt och justerade sängen åt olika håll, så summa summarum sov jag riktigt bra tills E kom för strumpor och sängbäddning.

Nu är det frukost på gång. Vädret är inget att jubla över, "a hundred shades of grey" och regnat i natt. Jag lär hålla mig inomhus. Men vad jag ska hitta på vet jag inte - träskodans?

Luciasången som barnen får lära sig idag är UTE är mörkt och kallt... men jag vet inte...
hall.webp

Jag började dagen med mysbyxor och långärmad bomullspolo, nu har jag dragit på mig en sweatshirtcardigan också...

s-rum.webp

Rotsaker och köttbullar i ugn, samt en öl till det blir dagens kvällsmat. Naturligtvis passade jag på att slänga maten på golvet en sväng, när jag försökte balansera tallriken på rullatorn till bordet. Men, som sagt. Ska man roa sig, ska man göra det ordentligt.

Idag var kvällshemtjänsten tidig. Tydligen har det regnat i stort sett sen i går kväll och jo... de gånger jag tittat ut genom fönstren har det plaskat rätt bra. Så lika bra att jag inte drog ut med permobilen idag. både den och jag skulle blivit dyngsura även om jag haft regnställ... :p Jag och spelgrabbarna har pubafton på mumble.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka