Jag läste på annan plats på nätet om en förälder som blev hotad om anmälan när h*n höll sitt ena barn hemma barn hemma från skolan en dag extra för att inte smitta resten av klassen, när ett syskon var sjukt i magsjuka.
Är skolplikten verkligen så hård, eller var det en överdrift?
Jag hade båda våra tjejer hemma igår, efter att hela familjen utom äldsta dottern varit magsjuka i helgen, just för undvika att smitta resten av klassen och skolan. Jag sjukanmälde via mejl (vilket vi gärna får göra) till lärarna och båda två tyckte att det var bra att jag höll dem hemma.
Reflexioner?
Vad är rätt och vad är fel?
Skickar ni friska syskon till skolan om någon är magsjuk hemma?
Förkylning känns inte lika illa, men magsjuka tycker jag är något man bör undvika att sprida om man har möjlighet.
Är skolplikten verkligen så hård, eller var det en överdrift?
Jag hade båda våra tjejer hemma igår, efter att hela familjen utom äldsta dottern varit magsjuka i helgen, just för undvika att smitta resten av klassen och skolan. Jag sjukanmälde via mejl (vilket vi gärna får göra) till lärarna och båda två tyckte att det var bra att jag höll dem hemma.
Reflexioner?
Vad är rätt och vad är fel?
Skickar ni friska syskon till skolan om någon är magsjuk hemma?
Förkylning känns inte lika illa, men magsjuka tycker jag är något man bör undvika att sprida om man har möjlighet.