S

sara89

Vad är det för skillnad på diagonal öppna/sluta & skänkelvikning? :confused: Dum fråga kanske, men ja vet inte riktigt.. :angel:

Tacksam för svar! :bow:

Sv: Skolor

Jo det vet jag :D Men ja tycker det nästan ser likadant ut som skänkelvikning, Alltså.. Hästens rörelser.

i slutan leder framdelen och hästen är ställd i rörelseriktningen och vilket den inte är i skänkelvikning och öppna gör man inte på diagonalen..

Nu när ja tänker efter så är ju inte rörelserna lika.. :rofl: Nåväl, Tack för era svar iaf! :D

sara89 skrev:
Vad är det för skillnad på diagonal öppna/sluta & skänkelvikning? :confused: Dum fråga kanske, men ja vet inte riktigt.. :angel:

Tacksam för svar! :bow:

I skänkelvikning så är hästen rak.. ställd ngt från rörelseriktningen (till att vara helt rak.. fast man kan ju även göra som man vill, men om man ska förklart hur det "ska" se ut) och framdelen ska leda rörelsen något.. i alla fall ska inte baken komma före framdelen

I en öppna är hästen "urskålad" i bålen! Så skillnaden är nog att hästen är "urskålad" i en öppna och rak i skänkelvikning.

Liknande trådar

Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
704
Senast: Tuvstarr
·
Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
499
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har en fobi, som jag levt med mer eller mindre så länge jag kan minnas. Det är något jag är van vid att leva med, och som jag nog...
2
Svar
26
· Visningar
1 986
Senast: warg
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 239
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?