"Skölja" betfor

Sv: "Skölja" betfor

Det finns alltid "skräp" sist i påsen. Jag tar det sista som är kvar o tar det genom ett vanligt durkslag, som ser ut som en större sil då. Det blir en hel hink full med "skräp" . Dock har jag aldrig fått grus i mitt betfor, men lite sand osv finns bland det sista.

Antar det bara finns en sorts betfor i Sverige? Köper den vanliga lösa betforn från Dan Sucker el vad de heter.

*lånar*

Nu har jag hittat en jättebra taktik :banana:

Man tar först vanlig mängd vatten i betforen..Och då flyter det upp en massa gojs som lägger sig på ytan..Och då häller man bara av det vattnet som man hällde på..sen lägger man i alla vitaminer och det och fyller på nytt vatten, och då är vattnet helt klart! :banana:

Det låter lite konstigt men det funkar faktist! Testa!

Jag har fått lära mig att man helst ska slänga bort det "smulet" som blir kvar längst ned i säcken, för där samlas gruset.:bump:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
681
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
529
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 097
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 412
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka