Sköldpadda i plastlåda?

N

Nelly_Muffin

Jag kanske ska skaffa en sköldpadda, och klurar just nu på hur man kan bygga en smart landdel till akvariet. Denna lådan på ikea: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/66696910 tänkte jag på, om man köper två, ställer en uppochnerpå och en ovanpå som man sedan fyller med sand, jord växter osv. Skulle detta funka? Min far säger att plast är sämre än andra material för att det släpper ut farliga ämnen i vattnet och sköldpaddan kan bli sjuk? Jag tänkte alltså ha vatten upp till kanten och en barkbit som sköldpaddan kan klättra in med.

Sv: Sköldpadda i plastlåda?

Jag antar att det är en vattensköldpadda?
Har "tyvärr" bara erfarenhet av landsköldisar...

Det där angående plasten vet jag faktiskt inte, men jag har en pool i plast liknande den där, och min landis är det inget fel på :)

okej..jag har ju en såndär svart damm av plast i trädgården där diverse djur simmar och mår bra..det kan ju inte vara såå farligt med lite plast ändå;)

hej.
tanken är nog bra,se till att du fäster lådorna med varandra så att de inte välter,men det med jord vet jag inte..kommer att bli massa geggigt i akvariet....jobbigt som det är med rengörningen,till mina vattensköldpaddor har jag faktiskt bara tegelstenar i botten och 2 stora platta stenar ovanpå,grov sand i botten av akvariet,några stenar och inget mer,hade i växter ett tag men de blev bara sönderslitna...och insugna i vattenrenaren.:crazy: Lycka till med sköldpaddan.:laugh:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka