Skoförvaring

Ramona

Trådstartare
Ni som har fler än 2-3 par skor, hur förvarar ni dem? Speciellt ni som bor trångt och egentligen inte har plats för fler par skor.

Vi har hittat på en massa bra lösningar under årens lopp här hemma och när vi fixade till hallen i våras trodde vi att våra skoförvaringsproblem var över, men icke. Vi behöver nämligen ta bort en av garderoberna i hallen, vilket innebär att min hästgarderob försvinner. Det innebär att två av mina skolådor istället blir hästlådor = hälften av min skoförvaring försvinner.

Nu vill jag se massor med bilder på bra lösningar där skorna inte syns. Skoskåp har jag tittat på i förtvivlan och inser att med den platsen vi har så får man knappt plats med 6-8 par skor. Man vill ju få plats med 20 st par skor i ett skoskåp ifall man ska ge plats.

Sv: Skoförvaring

Satte upp tavellister (upp och ner vända) uppe under taket. La på en tjock gummilist och hängde skorna i klackarna. Både prydnad och praktiskt. Jag har stor garderob (som från början var tänkt som bastu, men sedan blev garderob) och där hänger mina älsklingar.

wow, låter skitkoolt - kan du visa en bild?

Jag vet flera som har en hylla (modell bokhylla) för skorna i hallen.
Det kräver sin ordning, men ser väldigt snyggt ut.
Kanske ingenting för stallkängorna och gummistövlarna, men ändå.

Jag har en skohylla med 4 hyllor i hallen, och en i garderoben i sovrummet. Iofs räcker det inte till. Jag vill också ha tips!

I min förra lägenhet hade jag en billy i hallen, (man kan ju sätta dörrar på om man inte vill se skorna):
431705_10150708118486228_322578346_n.jpg

Nu har jag en 37-cm djup garderob från ikea med skohyllor i och i klädkammaren har jag en hängförvaring från ikea.

Jag har en skohylla med 4 hyllor i hallen, och en i garderoben i sovrummet. Iofs räcker det inte till. Jag vill också ha tips!
Jag har också en hel del skoförvaring, men det räcker ändå inte till. Och det är inte bara jag, sambon har också för lite plats för sina skor, men han får ju inte plats med lika många på samma ställe heller.

Ibland känns det som att jag vill slänga alla skor och bara ha typ 2-3 st par. Men sen när det blir bröllopssäsong och andra större fester så är man glad att man slipper köpa nya skor också. Det är ju tillräckligt dyrt att gå på bröllop som det är.

Jag har de flesta av mina skor inslängda i min walk-in, har en stor låda där som en stor mängd skor ligger i. Varken det snyggaste eller mest ordningssamma men jag har inte fått upp några skohyllor i garderoben än ;)

Hehe, ja men även om jag inte haft walk-in så hade nog mina skor legat slängda någonstans i en låda eller på golvet :p

Jag har alla mina vinterskor i en ikeakasse i källaren. Inte ens sommarskorna får plats i hallen. Suck

Har ett skoskåp för 6 par skor (3 lådor från ikea) helt enkelt för min minimalistiska hall inte har platts för en skohylla. Sen har jag en sådan där mjuk garderobsförvarings grej med 9 fack i klädkammaren där jag har ytterligare 8 par skor och förvaring av vantar, mössor och liknande. Resten är i en kartong i källaren, bara hämta upp vid behov.

Jag har söta lådor från house doctor som man kan in se in i framifrån.
De står på varandra i gareroben. Fördelen med lådor är att de går att stapla
men inte skadar skorna, problemet är att det är lite bökigt att få ut den understa :)

problemet är att det är lite bökigt att få ut den understa :)
Ja, det är det som är problemet sådär till vardags. Det gör också att jag använder typ 2-3 st par skor på en vecka, bara för att jag inte orkar eller ids bråka med den förvaringen som vi har just nu där skorna ligger för trångt och man får rota lite innan man får det man vill ha.

Och sen får man lägga tillbaka allting prydligt igen så att lådorna går att stänga....bara för att det är för trångt i lådorna. ;)

Har också minimalt med förvaring. Har en skohylla med bänk som sväljer en hel del sen har jag köpt sådana här

trones-skoskap-forvaring__63277_PE170753_S4.jpg

Har man ont om utrymme så kan man ju använda väggarna och slipper att det äter utrymme på golvet. De finns även i grönt, rött och vitt. Jag har små fötter och då får jag plats med två-fyra par i varje låda beroende på modell på skor/kängor. :D

Liknande trådar

Övr. Katt Jag ska flytta och funderar över var jag ska göra av kattlådan i den nya lägenheten - det vore väldigt skönt att kunna gömma undan den...
Svar
16
· Visningar
5 077
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Känns som om djurmaten sakta men säkert tar över hela huset.. :devil: Skämt åsido, ni som har flera stora hundar, och därmed flera...
Svar
17
· Visningar
2 635
Senast: stintans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka