Skötbord!

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

Är det bara jag som tycker att skötborden är alldeles för korta??
De "vanliga" skötborden, typ väggskötbord eller helt "vanliga" på ben är ju jättekorta, till en spädis funkar de ju men när barnen kommer uppåt ett år så är de ju alldeles för korta ju, rumpan hamnar ju utanför bordet!!!

Vi har ett långt till våran kille, ja nu är han där ju inte så ofta längre, bara när han bajsat, och det gör han ju i blöjan då.. och NU klagar jag inte eftersom han ändå är tre år :smirk: men de korta skötborden har ju varit förkorta för honom innan han fyllde ett ju.

är det bara att vi har helt fel teknik???
För vi vill inte ha rumpan och benen hängdes i luften, vilket gör att på de vanliga skötborden så måste vi lägga honom (eller var tvingade förr då) tvärs över bordet, men då hade han ändå huvudet nästan tryckt mot hörnet...

Skulle jättegärna ha en sådan där byrå med skötbord nu till nästa, vore perfekt, men då blir det ju ett sådant där kort skötbord i alla fall!
Hur gör ni?
Och passar alla andras barn på borden???
SÅ lång är han inte vår kille även om han är stor :D !
 
Sv: Skötbord!

jag vet ingen som byter på skötbord när barnen är så gamla... de flesta byter på golvet eller i sängen, soffan osv.... hahaah
 
Sv: Skötbord!

Jag håller helt med, jag hade också en "lång" bebis, det tog inte lång tid innan skötbordet var urvuxet.... de kunde gott vara 5 cm längre!
 
Sv: Skötbord!

ikeas vägg skötbord har vi ! både brett o långt o där bytte vi väl till ngn gång efter 1½ år.
 
Sv: Skötbord!

Helt onödigt med skötbord anser jag. Hade jag vetat med första barnet det jag vet idag hade jag aldrig köpt något ens. Det går lika bra med handduk eller skötbädd på golvet eller sängen. Har dessutom "ålar" så det är förenat med livsfara att försöka byta på högt ställe.
 
Sv: Skötbord!

Håller med om att de är korta. Vår dotter är bara 6 veckor och ligger redan tvärs över hela längden på skötbordet.
 
Sv: Skötbord!

Jag tog ett gammalt köksbord och la en skötbädd på den, sonen var 56 c, lång redan när han föddes så det hade aldrig funkat med ett vanligt skötbord.

Som tur är så vart allt så turbulent 2 månader innan han föddes så ett skötbord hann aldrig inhandlas.
 
Sv: Skötbord!

Att byta bajsblöjor i säng eller soffa är inget jag tänker eller vill försöka mig på :crazy: .
Tycker att det är jättepraktiskt att fortfarande använda skötbordet :) , jag har så dåliga knän så att sitta på knä på golvet för mig är inte kul... framför allt inte när man ska ta sig upp igen... och så ska man upp och ner för att få tag på tvål och vatten (använder absolut inte de där hemska våtservetterna... :eek: )... nej då föredrar jag skötbordet, även om grabben är lite stor för det numer, men det är ju inte så ofta vi behöver använda det :smirk: .
 
Sv: Skötbord!

Fast som sagt, ska man byta i typ säng eller liknande, där det inte finns rinnande vatten så måste man ju ha våtservetter, och de använder inte vi om vi inte måste... (dels så tål han dom inte, blir illröd i rumpan av dem, spelar ingen roll vilken vi testat, och sen blir man så äcklig på händerna av dem tycker jag... och det går ju inte bort även om man tvättar... :crazy: )
 
Sv: Skötbord!

Vi hade pyttebadrum när barnen var så små att vi använde skötbordet, och därför hade jag inte tillgång till rinnande vatten där skötbordet fanns.

Tog med en bunke ljummet vatten och skumlappar. Funkar super! Torkar bort det värsta först med Eldorados papperstvättlappar (de bästa och billigaste!).
 
Sv: Skötbord!

jag använder bara olja och vatten, man får planera, först blöter jag så många pappertvättlappar jag tror jag behöver och duttar lite olja på dom (inget av barnen tål våtservetterna), sen går jag och byter blöjan vare sig det är på skötbädden brevid tvättmaskinen, på köksbordet (gjorde så med sonen när han var liten), på golvet (Emma är ju som en liten mask så jag vågar inte alltid ha henne högt uppe), i en säng (hos pappa), i en soffa (hos mamma), i knät (japp det går det med med lite akrobatik - man lär sig om man brukar hamna på ställen utan skötrum) eller bakluckan på bilen (pizzeria med mikroskopisk toa och överfylld blöja)...

sonen som var väldigt hård i magen som liten (mjölkproteinallergin) fick vi oftast ställa i badkaret och duscha rumpan för att få bort - det satt som berget... blä...
 
Sv: Skötbord!

Håller med dig,Hampus är 5 månader och lag lägger honom med huvet längst in,då känns det lagom NU,har också funderingar på hur jag skall göra sen...
 
Sv: Skötbord!

Byggde ett i boschprofiler (lego för vuxna) som passade både mig, dottern och badrummet perfekt. Är numer ombyggt till insatsvagga i dotterns ponnyrockard:rofl:
Själv är bäste dräng:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 542
Senast: Modest
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 496
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 243
Senast: Blyger
·
Småbarn Vår femåring är så sjukt kräsen när det kommer till mat 😩 När hon var liten åt hon allt, sen blev hon lite mer återhållsam när det kom...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 498
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

Tillbaka
Upp