skodon för hundfolk

Sv: skodon för hundfolk

Ja, men just det. Vintertid lever jag i mina Muckboots, har tillochmed haft dem i skolan riktigt jäkliga dagar. Alla som fryser om fötterna borde köpa sig ett par Muckboots!!

Högst intressanta! Är de verkligen så varma? Jag fryser tårna av mig hur lätt som helst.

TS: Jag använder mig av Salomons skor. Lätta sköna och i GoreTex så de håller väta ute. Köpte ett par nya på rea idag, överlycklig ;).

Varmare än alla andra skor jag har testat, en helt annan liga. Då jagar jag och får ibland stå på pass snorkalla dagar, det enda som är varmare är eluppvärmda strumpor.

Jag har de som är "halvvarma", finns en typ som ska klara ännu kallare.

Köpte mina när de kom, har en kompis som jobbar i jaktaffär som stod och sålde på en mässa, men få såldes eftersom de är ganska klumpiga. Fick ett par för 500 spänn med dyra löften om att de skulle vara varma och de har verkligen varit värda de (ynka i sammanhanget) pengarna.

Vid torr väderlek använder jag mina Salomonskor som är i GTX och är ett mellanting av löparsko och vandringskänga. När det är blött, vilket det oftast är i de områden vi brukar vara, använder jag gummistövlar Tetorn Sarek Millenium. Jag tycker att de är sköna, praktiska och man kan både gå långt och länge i varierande terräng med dem, så därför blir det oftast gummistövlarna som blir använda.

Jag har de som är "halvvarma", finns en typ som ska klara ännu kallare.

Köpte mina när de kom, har en kompis som jobbar i jaktaffär som stod och sålde på en mässa, men få såldes eftersom de är ganska klumpiga. Fick ett par för 500 spänn med dyra löften om att de skulle vara varma och de har verkligen varit värda de (ynka i sammanhanget) pengarna.

Jag har ett par Muck boots av Arctic-modell, som ska tåla ner till -40 grader. Det är nog fan det enda par skor/kängor jag någonsin har haft som har levt upp till mina förväntningar. De är fantastiska :laugh: Inte lika sköna att vandra i som ett par 4000 kr-kängor men sååå varma och vattentäta och helt OK att träna hund i och gå normala promenader i osv.

KL

Vid varmt väder: ett par samolon skor i GoreTex (löparsko för terräng) dessa använder jag även när jag joggar med vov.

Vid riktigt blött och kallare väder, eller när jag ska gå mycket utanför stigar kör jag i mina sköna Timberland GoreTex kängor, rätt tunga och "halvhöga" alltså går upp över ankeln men inte så höga som vissa andra kängor är.

Till vintern ifall det blir mycket snö/halt kommer jag köpa broddar till mina kängor och även gå i mina "vardagsstövlar" som hittills har varit ett par höga GoreTex och varmfodrade stövlar i mokka som är "stanstövlar" (alltså det är en sån stövel man köper i en vanlig skoaffär och inte i en friluftsaffär).

Iår kommer jag byta till ett par höga GoreTex stövlar från Timberland eller liknande som även de ska helst vara fodrade och gå att använda på stan/jobbet. Såna skor har nämligen visat sig vara väldigt mycket bättre vid halka och mycket snö än några andra skor jag haft!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 509
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka