Sko och strumptips

Vad ska man - enligt er- ha för skor och strumpor till en ljus, enfärgad sommarklänning som ska vara "till fest"?
Vad är det för fest? Alltså, vart ska den vara? Är det ordentligt golv eller är det utomhus på gräset?

Jag hade nog satsat på bara ben, men vill man inte ha det så hudfärgade strumpbyxor. Färg på skorna så de matchar klänningen och andra accessoarer. Ska det vara utomhus på gräs hade jag satt på mig en snyggare kilklack så klacken inte gick ner i gräset utan skon är stabil, dessutom kan i alla fall jag dansa i kilklackar hela natten, men får ondare av stilett. Klack är för mig ett måste om det är fest.

Nu har jag köpt ett par Rieker, följde Fanny N`s råd. Väldigt bekväma och matchar klänningen. https://artimg.footway.com/01/539/53950-00/front/705/705/53950-00.png

Vad tycker ni?

Och så får det bli tunna strumpor till.

Jag skulle nog iaf rekommendera att antingen köra utan strumpbyxor eller köpa en sko med täckta tår. Det är i mina ögon inte snyggt med strumpbyxor i sandaletter.

Vill du dölja åderbrock dämpar ju solbränna det lite. Så soldusch/brunutansol ger ett jämnare intryck om det är det du är ute efter.

Jag skulle nog iaf rekommendera att antingen köra utan strumpbyxor eller köpa en sko med täckta tår. Det är i mina ögon inte snyggt med strumpbyxor i sandaletter.

Vill du dölja åderbrock dämpar ju solbränna det lite. Så soldusch/brunutansol ger ett jämnare intryck om det är det du är ute efter.

Jag får se om benen hinner bli tillräckligt solbrända, i så fall kör jag utan strumpor.

Jag får se om benen hinner bli tillräckligt solbrända, i så fall kör jag utan strumpor.
Det finns strumpbyxor helt utan tå.
Strumpbyxor är bättre om man vill undvika skoskav och friktion. Jag tänkte om du ska dansa hela natten.....;)
Snygga skor, btw. :)

levante_strumpfhose_portofino-8-medium.jpg

Tadaa!

Ja, jag hade nog inte gillat kontrasten strumpbeklädd fot och nakna tår. Samt varit tveksam till att de sitter rätt under skon så det inte syns och sitter kvar där resten av kvällen.

Men folk kanske inte är lika petiga som jag är med just strumpbyxor. Haha.. Jag har någon form av hang up där. ;)

Ja, jag hade nog inte gillat kontrasten strumpbeklädd fot och nakna tår. Samt varit tveksam till att de sitter rätt under skon så det inte syns och sitter kvar där resten av kvällen.

Men folk kanske inte är lika petiga som jag är med just strumpbyxor. Haha.. Jag har någon form av hang up där. ;)
Fast 8 den syns verkligen inte, känns knappt om man tar på benet. Sen kan man ju diskutera varför man ens behöver strumpbyxor när de ändå är så tunna! Jag är en motståndare av hudfärgade strumpbyxor så jag säger inte emot dig :D

Fast 8 den syns verkligen inte, känns knappt om man tar på benet. Sen kan man ju diskutera varför man ens behöver strumpbyxor när de ändå är så tunna! Jag är en motståndare av hudfärgade strumpbyxor så jag säger inte emot dig :D

Ja, jag har inte haft såna sen gymnasiet någon gång. Så jag kan vara fel person att uttala mig i frågan faktiskt.

Det finns ju inget som heter ska eller inte ska ha men jag personligen skulle hellre gå barbent med fläckiga/vita ben är med hudfärgade strumpbyxor. Jag tycker att det känns väldigt daterat. Till och med hellre en tunn svart strumpbyxa då även sommartid. För mig är hudfärgad strumpbyxa nono. Vill man så är det lätt att jämna ut hudtonen med en tinted body lotion som ger lite färg och glow på benen. Och om hudfärgade strumpor ändå används skulle jag rekommendera stängda pumps istället för sandaletter.

Till de flesta färger tycker jag ett par beiga skor är fina och klassiska. Kanske nuderosa eller silver/guld. Om det är en vit eller grå klänning tex kan det vara jättefint med en färgklick på skorna, kanske koboltblå eller röda.

Barbent låter bäst tycker jag. Vita strumpbyxor får mig bara att tänka på balett :D Skorna har ju öppen tå så inga strumpisar! Om det är utomhus och det finns risk för att det kan bli kallt så brukar jag oftast ha en lång kappa eller kofta med mig, som man kan svepa runt kalla ben :up: Skavsårsplåster känns också rimligt om man tänkt dansa hela natten i ganska nya skor ;)

Hörni, är inte så bra på sånt här, så hjälp.

Vad ska man - enligt er- ha för skor och strumpor till en ljus, enfärgad sommarklänning som ska vara "till fest"?

Jag brukar alltid ha svarta pumps och svarta strumpor, men det passar ju inte alls den här gången. Så hur tänker man?

Hudfärgade strumpor? Vitaktiga? Helst hyfsat bekväma skor, vill kunna dansa i dem. Jag har inga problem med lite klack, upp till 5-6 cm.

Gärna bilder på förslag.

Är färgade strumpbyxor inte din stil?
Det finns ju massor med somriga färger som hade passat till en ljus, enfärgad klänning. Vitt och hudfärgat är väl de enda jag inte skulle tycka passade.
Annars borde ju brun utan sol fungera bra?
Så slipper du ha skor med täckta tår dessutom, och kan välja mer fritt.

Kan tipsa om sprayen nedan om du vill snygga till benen lite snabbt. Ger färg och döljer skavanker :)
Vet att det även finns en hel del krämer nuförtiden som ska ha liknande effekt, men jag har hittills inte lyckats hitta någon som funkar/sitter lika bra.

untitled-140_500x500.jpg

Nu har jag köpt ett par Rieker, följde Fanny N`s råd. Väldigt bekväma och matchar klänningen. https://artimg.footway.com/01/539/53950-00/front/705/705/53950-00.png

Vad tycker ni?

Och så får det bli tunna strumpor till.

Alltså strumpbyxor till öppen tå är bara NEJ! Skorna är ju fina men jag hade aldrig i livet haft dem till annat än bara ben :)

Använd sån hudcreme m lite färg i (dove har tex). Då smörjer du varje dag tills du fått önskad färg och sen underhåller du typ var tredje dag. Ingen risk för ränder eller att det blir ojämnt :)

Alltså, jag är ju barbenstypen egentligen, sommartid. På vintern har jag alltid svarta strumpor. Tänkte att det kunde vara festligare med någon sorts strumpor även sommartid, men jag hör er - tydligen inte! :D

Jag är ganska skeptisk till att färga benen. En kompis gjorde det och hennes ben blev orange. Alltså verkligen ORANGE och dessutom flammigt. Tog flera veckor innan det försvann.:crazy: Så i så fall behöver jag tips på något som är STENSÄKERT att använda!!!

Alltså, jag är ju barbenstypen egentligen, sommartid. På vintern har jag alltid svarta strumpor. Tänkte att det kunde vara festligare med någon sorts strumpor även sommartid, men jag hör er - tydligen inte! :D

Jag är ganska skeptisk till att färga benen. En kompis gjorde det och hennes ben blev orange. Alltså verkligen ORANGE och dessutom flammigt. Tog flera veckor innan det försvann.:crazy: Så i så fall behöver jag tips på något som är STENSÄKERT att använda!!!
Som sagt - testa hudcreme m gradvis färg!
Tex:

brun-utan-sol-1-e1495193135716.png

Den är helt säker. Nackdelen är att du behöver smörja flera dagar i rad för att få så mkt effekt. Men noll risk för konstig färg eller ränder.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 205
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård * Warning, wall of text* Min häs fick en lateral hovbensfraktur höger fram den 14 april. Det har altså gått snart 4 månader. Han går i...
Svar
7
· Visningar
1 790
Senast: fio
·
Äldre Jag ska på examensbal på måndag och skulle vilja ha lite input på hur jag ska tänka när det kommer till skor, smink, smycken och naglar...
Svar
12
· Visningar
1 504
Senast: Mineur
·
Äldre Min underbara lilla Opel Astra mår inte så bra längre och enligt verkstan är det mest ekonomiskt att "kör tills den dör" (en del...
2
Svar
26
· Visningar
2 245
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve