Sko och strumptips

Miran

Trådstartare
Hörni, är inte så bra på sånt här, så hjälp.

Vad ska man - enligt er- ha för skor och strumpor till en ljus, enfärgad sommarklänning som ska vara "till fest"?

Jag brukar alltid ha svarta pumps och svarta strumpor, men det passar ju inte alls den här gången. Så hur tänker man?

Hudfärgade strumpor? Vitaktiga? Helst hyfsat bekväma skor, vill kunna dansa i dem. Jag har inga problem med lite klack, upp till 5-6 cm.

Gärna bilder på förslag.

Vad ska man - enligt er- ha för skor och strumpor till en ljus, enfärgad sommarklänning som ska vara "till fest"?

Jag brukar alltid ha svarta pumps och svarta strumpor, men det passar ju inte alls den här gången. Så hur tänker man?

Hudfärgade strumpor? Vitaktiga? Helst hyfsat bekväma skor, vill kunna dansa i dem. Jag har inga problem med lite klack, upp till 5-6 cm.

Gärna bilder på förslag.

INTE vita strumpor/strumpbyxor! :nailbiting: :D

Men jag har snygga ben i formen men inte på ytan. Lite åderbråck och tjafs som jag inte skäms över, men ändå inte vill framhäva vid festligare tillfällen. Är alltid barbent annars, men nu behöver jag strumpor. Obs ej vita!!! Det var inte vita jag tänkte heller utan vitare, ljusare, än benen.

Får en helt okunnig människa fråga VARFÖR vita strumpor är så illa?

:rofl: jag tänkte skriva ngt liknande... Är det ute med vita nylonstrumpor?

TS: Jag kör ballerinaskor till det mesta om jag ska ha bara ben. Av bekvämlighetsskäl.

Hur lång är klänningen - pratar vi från knät och ned eller halva låret? Är den kort så kan det vara fint med enkla byxor under, att ha den som tunika.

Får en helt okunnig människa fråga VARFÖR vita strumpor är så illa?
En bild säger mer än tusen ord... :yuck::rofl:
white-tights45.jpg

Jag tycker hudfärgade strumpbyxor kan vara ok, men är festen utomhus kan det bli jättefult om det är minsta lilla skimmer i byxan.
Barbent är snyggast.

Ja. :p

Rent vitt skriker. Det fäster blicken på just benen istället för på hela klädseln.
En ung kollega har ofta kritvita strumpbyxor och kort kjol. Benen ser ut som ett coolt statement, väldigt personligt och starkt. Men inte direkt konventionellt "festfint" och gissningsvis inte vad @Miran är ute efter.

Gärna bilder på förslag.
Jag tycker det är snyggast med en 15D strumpa i hudfärgad nyans. Tyvärr är de ju lite sköra i just 15D men det blir så mkt elegantare än 20D. Sen skulle jag välja beige pumps till. Det funkar att dansa hela kvällen med. Alla skor med öppen tå går bort, dels för att det utesluter strumpa och dels för att det nästan alltid blir obekvämt att dansa i efter en stund.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 205
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård * Warning, wall of text* Min häs fick en lateral hovbensfraktur höger fram den 14 april. Det har altså gått snart 4 månader. Han går i...
Svar
7
· Visningar
1 790
Senast: fio
·
Äldre Jag ska på examensbal på måndag och skulle vilja ha lite input på hur jag ska tänka när det kommer till skor, smink, smycken och naglar...
Svar
12
· Visningar
1 504
Senast: Mineur
·
Äldre Min underbara lilla Opel Astra mår inte så bra längre och enligt verkstan är det mest ekonomiskt att "kör tills den dör" (en del...
2
Svar
26
· Visningar
2 245
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve