Tweety1985A
Trådstartare
Har en underbar liten nordis-fröken på 5 år som (mej veterligen) alltid gått barfota. Jag tycker dock att hon sliter lite väl mycket på sina hovar, särskilt fram. Nu står jag i valet och kvalet mellan att sko fram eller köpa easyboots (eller liknande)´. Känns som om det är många fördelar med easybootsen men är osäker och därför vänder jag mig till er kloka bukefalister! Vad har ni för erfarenheter av easyboots? Jag rider inte mkt på hårt underlag men givetvis är ju inte grusvägarna alltid så mjuka, rider 4-5 dagar i veckan. Hagarna är definitivt inte hårda i nuläget efter allt regnande men fryser det så blir det ju stenhårt.
Ska man satsa på att sko ändå, så att hon inte sliter på hovarna i hagen o så, eller borde det räcka med att ha easyboots när man rider? Jag har tidigare bara haft barfotahästar som aldrig haft problem med att slita hovarna för mycket, snarare tvärtom, och det hade känts bra att låta Harmoni gå barfota oxå.
Ska man satsa på att sko ändå, så att hon inte sliter på hovarna i hagen o så, eller borde det räcka med att ha easyboots när man rider? Jag har tidigare bara haft barfotahästar som aldrig haft problem med att slita hovarna för mycket, snarare tvärtom, och det hade känts bra att låta Harmoni gå barfota oxå.