SKK-hunddata

Kamomilla

Trådstartare
Har börjat titta lite efter någon hane som kan tänkas passa moppan för framtida parning och hittade en jag gillade nu i Österby, trevlig ägare också!
Dock såg jag på hunddata att den har 1:a graden av patella..... hur allvarligt är detta? Ok att para med eller bör undvikas? Dock har även moppans systerdotter visat intresse för denna hane och då kan det bli lite många med samma/likartad stam.
Kom då på när jag var hemma (självklart) att hon sagt att hon har en hane till hemma som är något mindre än den som var med på utställningen (moppan ligger på den övre gränsen i mankhöjd).

Så nu till mitt lilla dilemma, går det att luska reda på vad denna hane heter genom hunddata? För att där kolla ev. utställningsmeriter.

Sv: SKK-hunddata

På aussierna får man avla på ettor.

En etta på patellan innebär att knäskålen är alltså med visst mått av "våld" är ruckbar, men inte så att den glider över kanten.

Bör stå avelsrekomendationer på "Gällande ras" klubbsida.. det gör det i alla fall på sheltin.. Där står det klart och tydligt vad man får para med och inte..

En 1:a är enligt rasstandarden helt ok att avla på, det jag undrade av de som har mer erfarenhet, är om man ändå bör undvika det.

Är det någon som vet hur man kan söka efter hundar till en viss ägare?

En 1:a är enligt rasstandarden helt ok att avla på, det jag undrade av de som har mer erfarenhet, är om man ändå bör undvika det.

Är det någon som vet hur man kan söka efter hundar till en viss ägare?

Du kan inte söka på ägare i hunddata. Om hon står med synliga uppgifter så kan du väl ringa och fråga om den andra hanen istället. Annars kan du ju alltid gå via hundens uppfödare.

Har även hennes uppgifter från utställningskatalogen från Österby.

Men då vet jag att det inte går att söka på ägare på hunddata. Tackar :bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka