Skjorta/Blus innanför eller utanpå jeansen?

Seabaz

Trådstartare
Jag har en snygg figursydd blus, den är inte så lång så om jag stoppar den innanför jeansen när jag rider så tror jag den kommer åka upp...

Kan man tävla med blusen utanpå jeansen? Jag tycker själv det är snyggare just på den här blusen...
Det är bara en d-tävling dessutom ;)

*dum fråga kanske* :o

Sv: Skjorta/Blus innanför eller utanpå jeansen?

Jag tycker alltid det är snyggast med blusen/skjortan utanpå, men sen så beror det lite på vad man har för jeans, och vad man passar bäst i själv, en del passar i o ha blusen/skjortan inuti, andra inte..

Är det inte en jacka så bör den vara nedstoppad i jeansen... :D

Man får väl tävla i vad man vill, jag har tävlat i vanlig munkjacka :D. Men om man har skjortan utanpå jeansen syns ju inte bältesbucklan...

Proper klädsel, stoppa alltid ner skjortan eller blusen i jeansen tror inte dommaren blir impad på en fladrande skjorta, men självklart väljer du själv:cool:

Svårt att säga utan att ha sett blusen...:crazy:
Men, generellt, istoppad i jeansen självklart!:bump: Det ska vara ordning och reda, inget som fladdrar eller hänger löst.

Man får väl tävla i vad man vill, jag har tävlat i vanlig munkjacka :D. Men om man har skjortan utanpå jeansen syns ju inte bältesbucklan...

Nej det får man inte. Det ska vara kläder av westernsnitt och mig veterligen hör inte munkjackor dit...:angel:

Nej det får man inte. Det ska vara kläder av westernsnitt och mig veterligen hör inte munkjackor dit...:angel:

Stämmer verkligen det? Har sett väääldigt skiftande kläder på tävling, en del rider i sina vanliga stallkläder... Fast det kanske beror på nivån på tävlingen? :p

Stämmer verkligen det? Har sett väääldigt skiftande kläder på tävling, en del rider i sina vanliga stallkläder... Fast det kanske beror på nivån på tävlingen? :p

På WRAS-tävling med godkänd domare så är det bestämda regler för vad man får ha på sig... :angel:
Undantag kan göras om vädret ställer till det, t.ex regnkappa om man tävlar på utebana och det spöregnar eller fodrad jacka om det är minusgrader, men det bestämmer domaren...:)
Är det däremot en träningstävling så är det ju upp till arrangörerna vad de godkänner i klädväg...;)

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 334
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
854
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 146
Senast: Bison
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 118
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka