"skiter som en hel häst"

P

pika

Har aldrig aldrig med på att en häst skiter så mycket som min gör.
Kan det bero på att hon stoppar i sig så mycket halm,
så det blir mycket avfall av det?? :confused:

Sv: "skiter som en hel häst"

Kan vara att hästen inte mår så bra av fodret. Min häst kunde förr skita 5 ggr på ett halvtimmespass. När vi bytte stall och han fick ett annat foder (krafft groov) och hade vant sig vid det så blev det betydlligt mindre.
(när han sket så ofta så var det ändå väldigt fast, så det var itne så att han hade diarre eller liknande)

Sv: "skiter som en hel häst"

Mitt fjordsto skiter som tre hela hästar, minst! Hon är helt otrolig, men det är inget "fel" på henne, normal avföring osv. Hon har alltid gjort det, oavsett foder, även hos tidigare ägare. Dessutom har hon nedärvt det till sin dotter har jag hört..

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 832
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
577
Senast: tara
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
1 964
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
928
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama