Skiter på golvet

jerseyko

Trådstartare
Är så förbannad på min ena katt nu:devil:
Butch kommer och säger till att hon måste ut och skita, och får såklart gå ut, och är jätte duktig på att kissa på lådan.

Men Meduza går bara på lådan om man sätter henne där, då är det inga problem alls att skita, kissa gör hon på lådan.
Men hon skiter inne, hon säger inte till när det är dax, väntar till de sista och skiter på golvet, som tur är har vi plastmatta så det är lätt att göra rent:devil:

Nu åkte båda katterna ut, den ena nyskiten på golvet :devil: och den andra faktisk skitnödig, för hon var upp och sa till.:bow:

Hur får man henne att fatta att lika som man kissar i lådan s ätter man sig där och skiter :devil:

Sv: Skiter på golvet

Du kanske har för lite sand.. fel sand
eller varför inte prova med flera lådor
placerade lite här och var

Förstoppning? Har eller har haft?

Om det gör ont eller är besvärligt att kissa och bajsa kan katterna få för sig det är lådans fel.

Om du har skäller på dem när de gör ifrån sig på fel ställe, kan de också få för sig de inte får vare sig kissa eller bajsa...

Vet inte om det kan stämma in, lite spånande bara...

Kanske är för långt till lådan :confused:

Våran ena katt sket alltid på övervåningen i ett utav rummen där eftersom att han ansåg att det var för långt att gå när vi bara hade en låda som stog i badrummet på nedervåningen. När vi skaffade en till låda å satte den uppe så löste sig problemet. Dock får inte lådan vara lortig utan den ska vara ren när hans ska använda den...

Min hona kan inte bajsa och kissa i samma låda, utan de har en kisslåda och en bajslåda.

Katten har alltid gått på låda och vart rumsren, förutom dom gånger hon smart skulle skita efter syster, det gick såklart inte och då satte hon sig i duschen 30cm från lådan där vi bodde förut.

Nu har vi 2 lådor, dom är rena och fräscha och jag tar bort all skit och pink ofta. Butch har inga problem och Meduza kissar ju på lådan.

Hur märker jag om hon har förstoppning? Katten är 1½ år.

Liknande trådar

Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 516
Senast: Puffindog
·
Katthälsa Min katt har sedan några veckor tillbaka börjat skita på konstiga ställen. Hon har tidigare alltid varit helt 100% rumsren och gått på...
Svar
13
· Visningar
10 110
Övr. Katt Vad har jag gett mig in på? Om två veckor flyttar en till katt hem till mig! En fantastiskt söt liten birma flicka blir det och jag kan...
Svar
4
· Visningar
925
Senast: Elisha
·
Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
6 290
Senast: Maddix24
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve