Skit som luktar ILLA

N

neferra

min lilla katttjej, 5 mån (f 1/4) bajsar supermycket. och det luktar ILLA!:eek:
äter samma mat som den vuxna katten, och hans skit luktar knappt alls.

är avmaskad, pigg, glad och busig som hon ska.

ideér?

Sv: Skit som luktar ILLA

Kan det vara så att hon byter tänder?

Dom brukar ju tappa sina mjölktänder i den åldern och det kan ge en annorlunda lukt på bajset.

/Madde

Sv: Skit som luktar ILLA

Förutom det förslag du redan fått kan vara att hon inte tål maten hon får (trots att gammelkatten gör det) eller att du bytt ganska nyligen och magen inte har hängt med riktigt. Hon är ju inte så gammal och kan ju ha varit med om ett par foderbyten på kort tid. Kanske är hon utekatt med och har satt i sig något olämpligt?

Jag föreslår skonkost ett tag. Gärna kokt fisk så att magen kommer till ro. Blanda sedan succesivt i maten som hon ska äta i fortsättningen så att magen vänjer sig långsamt.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 338
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 568
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 288
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar