skit fodret slut

Empalie

Trådstartare
Hade inte mycket foder hemma nu så jag stannade till på hemvägen och skulle köpa. Då hade inte han fått hem någon ny leverans och fodret var alltså slut, har ringt runt massor men ingen säljer detta foder nu i närheten. Detta gäller salsa mussli bas. I ren förtvivlan fick min sambo rycka ut och köpa en säck hippo mussli, pållan måste ju få ngt i magen.....hur fel är detta och hur farligt kan detbli?

Sv: skit fodret slut

Det beror på vilka mängder det handlar om. Rör det sig om 0.5 kg spelar det nog ingen större roll.

Jag hade istället skippat kraftfodret helt tills du får tag på ditt vanliga.

Sv: skit fodret slut

Ingen större fara, det är i stort sett exakt samma ingredienser i de vanliga standardfoderna så ingen fara alls att byta emellan. Läs på säcken så skall du se att det står uppräknat nästintill identiska råvaror. Så länge man inte använder specialsorter som gör att hästen bara är van vid att äta lite udda innehåll så kan du byta rakt av. Du får ju se till innehållet inte märket. Huvudparten i bassortimentet brukar bestå av havre fodrar du med havre vanligt så inte stämmer du av varje gång du köper en havresäck att den är från samma tillverkare.

Ett tips är att Lympos och Salsa är i stort sett helt identiska om du råkar ha en Lympos försäljare i närheten.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 145
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Min tik har haft dålig andedräkt i 3 år (hon är 5,5 år). Jag har skött hennes tänder med tandstensskrapning, plaque-off, borstning och...
Svar
14
· Visningar
7 533
Senast: Annika_L
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 213
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar