Skinnmöbler och lädersmörj?

LJOSSA

Trådstartare
Jag har en fundering, vi har en gammal sliten fin skinnsoffa. Kan man smörja den med vanligt läderfett? Vi har köpt på Ikea förut, men jag tycker att deras läderbalsam inte är så bra som jag skulle vilja.

Någon som provat? Resultat? Märke på läderfett?

Sv: Skinnmöbler och lädersmörj?

Svenssons har lädervårdsprodukter... Vet dock inte hur bra det är för jag har inte testat dem.

Vi köpte vårat på Mio för 199 kr.
Funkar bra och luktar gott! :laugh:

B*rjes unnerversalcream är super till soffor, sadlar, skor mm.

Men ta inte för mycket och låt soffan "vila" över natten så att det går in i skinnet.

Jag har tvättat vår med vanlig sadeltvål! Lät den torka och på med fett (läderfettet jag hittade i stallet). Tunt lager och sedan drog vi på semester så det fick tid att torka in...

Soffan är idag ungefär 30år så ingenting kan bli värre men den blev riktigt snygg efter behandlingen.

Jag ska testa med B*rjes universal. Återkommer med rapport, om det inte hamnar för långt på framtiden...

Just det, tack för alla tips! :)

Liknande trådar

Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 205
Senast: Nota
·
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 933
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 626
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 276
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar