Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
yes-diskmedel.. eller klorin.. men man måste vara toksupernoga med att skölja bort allt.. bäst är juh om man ha tillgång till en slang, hink går inte vid ett sånt tillfälle..
Vanlig grönsåpa tvättar rent och snyggt tycker jag. Ska det vara extra fin, så finns det ett shampo som heter Bright White, det är jättebra.
Men huvudsaken är att tvätta ofta och använda mkt pälsglans! Tvättar man för sällan så fäster skiten sig, och det är då man måste ta till klorin och väteperoxid. Sånt tycker jag inte hör hemma i en hästsvans!
det finns ett schampo som heter quick silver. Det är alldeles lila så bli inte förskräckt. Blöt och löddra in svansen gör en knut på den och låt det verka i ca 10 min. Skölj noga. Voila....en vit svans igen.
Jag jobbar extra på en hårsalong och upptäckte igår ett shampo för folk med vitt går..det är alldels blått till färgen men det ska tydligen hålla missfärgningar från allt från kopparhaltigt vatten till luftföroreningar i håret borta hos dem som har just vitt/grått hår..Jag tänkte att det där schampot ska minnsann jag testa på min skimmel...
Kan avlägga en raport eftrer det jag testat kanske?
Värsta fall blir svansen blå...och då får man köpa det där andra supermedlet som de testade på shettissvansen!
Min ponny var isabell med stor, tjock alldeles vit svans. Hade problem med att få den vit, men så en gång var vi inne i en häst/hund/kattaffär och hittade där ett vit-schampo för katter. Det var toklila, skimrande och stank syntetiskt tallbarr men svansen blev helt fantastiskt vit!
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.