Skimmelsvansar

Fick ett shampoo från en tjej som heter so silver
Inget man använder till hästar men jag tycker det är suveränt :love: :D

Vet ej vart man kan få tag på det heller. troligtvis på frisörsalongerna eller liknande. :)

yes-diskmedel.. eller klorin.. men man måste vara toksupernoga med att skölja bort allt.. bäst är juh om man ha tillgång till en slang, hink går inte vid ett sånt tillfälle..

Tvättar med ett skimmel shampo jag köpt på Granngården "Dream Coat" (min favorit). Quick silver är ett annat bra skimmel shampo.

Vanlig grönsåpa tvättar rent och snyggt tycker jag. Ska det vara extra fin, så finns det ett shampo som heter Bright White, det är jättebra.

Men huvudsaken är att tvätta ofta och använda mkt pälsglans! Tvättar man för sällan så fäster skiten sig, och det är då man måste ta till klorin och väteperoxid. Sånt tycker jag inte hör hemma i en hästsvans! :mad:

skimmelshampoo.. men tvätta aldrig en fjording med de.. ålen bleks... :smirk:

det finns ett schampo som heter quick silver. Det är alldeles lila så bli inte förskräckt. Blöt och löddra in svansen gör en knut på den och låt det verka i ca 10 min. Skölj noga. Voila....en vit svans igen.

Hej.
Var köper man det schampot?
Ska bada och tvätta två skimlar innan premieringen?

Jag jobbar extra på en hårsalong och upptäckte igår ett shampo för folk med vitt går..det är alldels blått till färgen men det ska tydligen hålla missfärgningar från allt från kopparhaltigt vatten till luftföroreningar i håret borta hos dem som har just vitt/grått hår..Jag tänkte att det där schampot ska minnsann jag testa på min skimmel...
Kan avlägga en raport eftrer det jag testat kanske?
Värsta fall blir svansen blå...och då får man köpa det där andra supermedlet som de testade på shettissvansen! :rofl:

Min ponny var isabell med stor, tjock alldeles vit svans. Hade problem med att få den vit, men så en gång var vi inne i en häst/hund/kattaffär och hittade där ett vit-schampo för katter. Det var toklila, skimrande och stank syntetiskt tallbarr :D men svansen blev helt fantastiskt vit!

Liknande trådar

Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2
Svar
37
· Visningar
2 389
Senast: EZMK
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
124
Senast: Gunnar
·
Hästvård Någon som vet anledningen till att hästen ska stå på box i 24 h efter att den sprutats i en led? Jag glömde fråga veterinären och jag...
Svar
16
· Visningar
1 281
Senast: Freazer
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
348
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka