skimmelsjukan...

K

knasenknas

..vart kan man få reda på allt om skimmelsjukan??? någon sida där det står?

Sv: skimmelsjukan...

Oj jag såg att du skrivit många trådar men jag svarar här.
Skimmelsjukan (Melanom) kan vara farlig men många hästar har levt långa liv med dessa knölar.
Jag vet bara ett fall där en häst fått avlivats pga detta. Hans cancer háde utvecklats till tumörer i huvudet.
Jag vet att det varit uppe i trådar förut på Buke, sök på melanom så kanske du hittar något.

Sv: skimmelsjukan...

jag sökte på ordet Melanom och det bästa svaret får du i tråden Melanom, Gilraen har skickat den, där svarar Peter Lundin som är vetrinär.
Tyvärr kan jag inte länka till trådar - lite dålig på länkning

Liknande trådar

Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
686
Senast: tara
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
483
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 873
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
122
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama