_Zacke_
Trådstartare
Jag har ju själv en avblekbar skimmel nu som jag köpte som tvååring. Då tänkte jag inte så mycket på det här med skimmelknölar eftersom han var så ung och var ärligt talat inte alls påläst om det då. Men nu är det så att jag eventuellt ska kolla på en annan ponny som jag tror skulle passa mig rätt bra, "problemet" är att hon är skimmel och lite äldre(11år). Jag vill ju så klart kunna ha min häst länge och inte behöva gå runt och grubbla över knölar. Skulle ni valt bort en häst pågrund av färgen? Eller är det en väldigt överdriven nojja jag har? Det kanske överlag inte är så vanligt att knölarna skapar problem som jag har fått för mig?
Det finns ju så klart så ofantligt många andra sjukdomar/skador som kan hända alla olika typer av hästar men senaste tiden har två bekanta fått ta bort sina skimmlar pågrund av knölar
Det finns ju så klart så ofantligt många andra sjukdomar/skador som kan hända alla olika typer av hästar men senaste tiden har två bekanta fått ta bort sina skimmlar pågrund av knölar