Skimmelcancer?

E

Eternitylillis

Jag har just upptäckt att min ponny fått knölar i skapet och under svansroten. Hon är 14 år, skimmel, connemara och en helt pigg och frisk häst i övrigt.
En ridlärare sa att de kunde vara skimmelcancer eller liknande. Hon har inte haft de tidigare, jag har haft henne sen februari 2010 och i besiktningen hade hon dom inte så jag undrar bara vad dom kommer ifrån?

Har förstått att dom oftast inte är farliga och jag har läst välldigt mycket om de men har inte fått reda på vart dom kommer ifrån. Hennes är ganska stora gämfört med vad alla andra beskriver. Under svansroten är dom som myggbett, (kan vara de för jag vet inte om dom är borta, inte kollat på ett tag), i skapet är dom större, lite större än en ärta, de är ganska många men hon ömmar inte och kissar helt normalt.

Har fått tips att absolut inte pilla på dom för då kan de sprida sig och bli värre. Men titta till då och då så att man ser vad som händer med dom.

Så som sagt; Vart kommer detta ifrån? :)

Liknande trådar

Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Förra året gick jag till vårdcentralen för att jag tyckte att jag hade lite förstorade lymfkörtlar runt halsen. Men speciellt en...
Svar
3
· Visningar
651
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 263
Senast: Hermelin
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 872
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III