Sv: Skimmel?

Och just den du plockade fram på ATG har jag lyckats fånga på bild innan han blev skeppad till Frankrike:

quattroqui.jpg

Travskimmlar finns :D

Javisst :D Vita travhästar finns, men jag har hört att de inte är lika bra på banan som de andra och därför syns de inte på travbanan, men det är sällsynt med skimmeltravare. Har själv sett en och den är riktigt söt :D

Hade en fd travare omskolad till ridhäst för många år sedan som var skimmel - Mr Torg.

Ja, å så finns ju Als Piper.
Själv har jag alltid varit svag för skimmlar.:love: Skulle gärna vilja ha en.. :d
Farfar hade en Orlovarhingst för en herrans massa år sedan.
Brunskimmlar är dock inte riktigt lika fina som gråskimmlar. (Tycker iaf jag)

Grey Hound, en stor skimmel, hade världsrekordet innan Nevele Pride knep det!

Jag har funderat över dehär med frysmärkningen på skimmlar....frågade en travtränade i somras & han sa att dom oftaste var flugskimmlar eller brunskimmlar..så man lätt kunde se frysmärkningen...men "Yllesockans" (eller vad hon nu hette..den bilden är ju på en kritvit...hur bär man sig åt då...chippar?

Tror att frysmärkningen syns i huden. Dessutom finns det flera travare med oläsliga siffror. Å så har dom andra kännetecken som tex tecken å virvlar.

RebeckaKihlberg skrev:
Jag har funderat över dehär med frysmärkningen på skimmlar....frågade en travtränade i somras & han sa att dom oftaste var flugskimmlar eller brunskimmlar..så man lätt kunde se frysmärkningen...men "Yllesockans" (eller vad hon nu hette..den bilden är ju på en kritvit...hur bär man sig åt då...chippar?

Det blir som små "upphöjningar" där siffrorna är. Det är oftast bara att ta fram klippmaskinen så syns det vad den heter.

Hästen på den här bilden funkade det på (jo, det ÄR en travare :D )

http://www.fotogalleriet.se/alb_showpic_id1249204.html

Haha va kul :P Nevele Pride är typ mormor till en kompis förra travare :D kul att höra om den stammen :D

Och jag har sökt efter en skimmel i massor av år men ingen hittat:mad:
Funderar på att betäcka med Tap In och beställa ett skimmel föl... Men med min tur lär det väl bli brunt:cry:

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
319
Senast: Unafraid
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
995
Senast: Cattis_E
·
Ridning Hej Jag har blivit medryttare på en häst. Och undrar om man kan galoppera på sand? Det är en slinga där travhästarna tränar med...
Svar
9
· Visningar
1 027
Senast: Nota
·
Avel Skimmlar har ju större risk att få tumörer/melanom/knutor. Men, ni som har bättre koll på färger och genetik än jag, är det bara...
Svar
17
· Visningar
1 309
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka