K
Krims
Sv: skimmel travhingst
Oooops....dubbelpost.
Thorry...
Oooops....dubbelpost.
Thorry...
Senast ändrad av en moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Enligt Majesty of Rock hemsida så ska han verka i aveln på begränsat antal ston -09.
Jag hade för mig att han inte var godkänd.
KL
Enligt Majesty of Rock hemsida så ska han verka i aveln på begränsat antal ston -09.
Jag hade för mig att han inte var godkänd.
Han är inte godkänd, men man får betäcka utan icke godkänd hingst med restriktioner att inte få vara med i premie lopp och sådant. Athos Tilly är inte heller godkänd, han har också betäckt ett par år... Om du frågar mig är 10.000 rätt dyrt att lägga på en hingst bara för att den är skimmel när man inte får tillgång till alla lopp.
Någon som kan amerikanska stammar och vet var skimmelfärgen kommer in på den här hästen som finns i nordamerika och enligt kort på facebook är skimmel?
När det kommer till färg så är det kanske lite synd då att den underbara Majesty of Rock inte verkar i aveln!
jaha okej. ja mena kanske inte roliga färger men anorlunda på just travare. just nu har ja en som är stickehårig och jag var nästan säker på att han var efter tap in men han är efter coleman lobell. ja har träffat på nån enstaka skimmel, vore kul om man hitta en skimmel hingst(som förstås passar stoet)
nä det är svårt att säga vissa skimlar ut eller blir stickelhåriga sent då står det inte på stc, hade själv en hingst som föddes med nästan helt vit svans den behöll han till 3 års åldern innan den sakta blev helt svart med bara lite vita innslag. jätte mysko.Ja de e rätt kul fast de syns inte såå jätte mkt på honom men hans mamma heter iallfall dream w.w
Så ja kan inte säga riktigt vart de stickelhåriga kommer ifrån.