Skimmel+svans problem

A

Anberline

Någon som har tips på hur jag ska hålla mitt skimmelstos svans ren? Vill gärna slippa ha halva hennes svans gulbrun.

Sv: Skimmel+svans problem

Det finns jätte bra spray för sånna problem:idea:
Kommer inte i håg vad den heter men ska kolla på jobbet i morgon.
återkommer....

På min skimmel valack, brukar det funka med att tvätta den i slutet av sommarn och sen ha i pälsglans lite då och då under vinter samt borsta ut den varje dag :p

Saken är den att när jag fick hem henne för inridning så var det nog _väldigt_ längesedan hon sett både ryktborste och andra renlightesverktyg så jag har tvättat den 2 gånger sedan i oktober och inte fått den riktigt ren någon gång. Trots pälsglans (FoxFire) och utborstning dagligen :(

Om du har spolspilta så grumme i massa omgångar plus vitschampoo :)

EDIT: du behöver inte ens spolspilta. Det fungerar faktiskt med hink också :)

Saken är den att när jag fick hem henne för inridning så var det nog _väldigt_ längesedan hon sett både ryktborste och andra renlightesverktyg så jag har tvättat den 2 gånger sedan i oktober och inte fått den riktigt ren någon gång. Trots pälsglans (FoxFire) och utborstning dagligen :(

Jag har en mirakel kur, men många kommer nu att idiotförklara mig å ditt och datt, men det tar jag! :cool:

Det här är inget man använder vardagligen, men är mycket bra på speciella fall och speciellt svansar... :angel:

Ta en pet flaska 1,5 liters.

Ta en skvätt yes diskmedel, en skvätt ajax tvättmedel för vit tvätt, en skvätt grönsåpa, en skvätt vanligt schampo och en skvätt flytande tvål. det blir tillsammans ca 4 dl Fyll på med vatten tills flaskan är full. Vänd på de tills allt har löst sig. Det ska vara jummet vatten, inte kallt. Tvätta svansen med det, och skölj ur mycket noga.

All skit försvinner, och det löser allt fett....:banana:

Alla moraltanter göre sig inget besvär i att förklara för mig hur hästschampoo fungerar....

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 852
Senast: Ketrawzc
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
865
Senast: skogaliten
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka