skimmel hingst? (trav)

lis1e

Trådstartare
skimmel hingst?

har suttit och kollat på tap in, tycker han har så s*tans läcker färg... vet ni ngn hingst som är skimmel?

Sv: skimmel hingst?

QQ är valack så han kan du inte betäcka med ;)

Quattro Qui på Klosterskogens Travbana i Skien, Norge. Påskhelgen 2004. Han vann sitt lopp och 100 000:-
quattroqui.jpg

Kom ihåg att det inte är samma skimmelanlag på t.ex Quattro Qui (avblekbar skimmel) och Tap In (konstantskimmel)...

Lukas Gallant-det är en riktig häst det!Snacka om utstrålning....

majesty of rock är ju supersnygg, men det verkar inte som om han är avelsgodkänd?!

var kan man hitta en lista på godkända hästar?

Att det är olika typer av skimmel i dom, avblekbar skimmel=föds grå å blir blekare i och med varje pälsfällning för att efter många år bli skimmel.
Konstant skimmel=dör med samma färg som den föds, skimmel vid födseln, skimmel vid "dödsfall"

Konstant skimmel föds också med grundfärg. Häst som föds vita bär på gulanlag. Ingen föds i sin skimmelfärg (vit alltså). Ville bara förtydliga detta. :)

Lungt det, ville förenkla lite jag oxå, så att det inte blir så mycket på en å samma gång så man inte följer med utav den aledningen.

moonlightgarden skrev:
Att det är olika typer av skimmel i dom, avblekbar skimmel=föds grå å blir blekare i och med varje pälsfällning för att efter många år bli skimmel.
Konstant skimmel=dör med samma färg som den föds, skimmel vid födseln, skimmel vid "dödsfall"

Avblekbar skimmmel föds grå???? :confused: :D

Våra har då fötts bruna eller svartbruna....

/// ghost

Sv: skimmel hingst? (trav)

nej han är nog inte avelsgodkänd för andra ston pga hans låga summa pengar

Jag vet jag vet, är alltid ute efter enkklaste hopkoket mitt i natten :rofl:

moonlightgarden skrev:
Jag vet jag vet, är alltid ute efter enkklaste hopkoket mitt i natten :rofl:

Natt = mörkt och i mörkret är alla katter grå!!! :idea: :D
Måste alltså gälla föl också???? ;)

/// ghost

Troligtvis, dock aldrig sett så många föl med egna ögon ännu, typ bara två islandsföl än så länge å det har ju varit på dagtid.
Men min dam ser ju svart ut i mörkret å hon är ju mörkbrun :idea:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 071
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Nikan
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 840
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 306
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka